Tankar

Jag är så trött på det här nu! Ibland vill jag bara ge upp alltihopa. Allt som man kämpat för, alla skratt som vi haft ute på plan, allt knäppt vi har gjort och all tid jag lagt ner. Ibland har jag lust att bara lägga det bakom oss och göra något helt annat. Det känns som om hela våren har varit ett endaste stort kämpande. Som om vi fortfarande står och stampar på samma eländiga ställe som i vintras. Den där känslan av att inte vara nöjd med momenten förföljer mig. Kanske har jag för höga krav på mig själv? En sak som jag gjort fel är att jag fastnat i det där träsket där man jämför sig med andra. Man vill ju så gärna vara lika bra som dom! Ha den där klockrena apporteringen eller den där farten till rutan osv. Jag vill så gärna utvecklas, jag vill att jag och Kex ska bli bättre. Jag vill komma vidare! Jag vill högt upp! Jag vill vara bäst! Och det är det som driver mig i allt jag gör. Skolan, ridningen, hundarna osv. Det erkänner jag. Det är också det som driver mig i skolan, det är den känslan som driver mig till att jag fått så höga betyg som jag har. Det är väl både på gott och ont som den här känslan finns. Men det är när jag börjar titta på andra och känner att det där kommer vi aldrig, någonsin att lyckas med som känslan tippar över till uppgivenhet. Och det är där jag är just nu. Hela våren känns det som om jag har kämpat ute på plan för att komma någonstans. Men jag kommer ingenstans! Vi har fått fler små saker istället. Och det gör mig galen! Jag har inga fler knep, jag har inte några fler planer eller idéer på hur vi ska ta oss till nästa steg. Jag känner mig dålig. Usel. Kass. Sämst. Och främst frustrerad. Det är bara det att Kex kan, det är jag som ställer till det för oss hela tiden. Så vad gör jag nu? Hur ska jag bära mig åt? Bara släppa alla allt för höga krav jag har på mig själv? Köra på?  Andas in, andas ut, hämta nyta krafter och på't igen! Vi är mitt i bytningspunkten. Tar vi oss bara igenom det här så är det ett stooort steg för oss!!
Nu känns det lite bättre, när jag fått skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Marie,Love&Carma

;-) förlåt att jag ler men vi kan ju ta varan i hand :)

Livet är inte lätt med våra fyrbenta. Det ska vara roligt att träna hund. Att ha för höga krav på sig själv är aldrig bra, men jätte vanligt tyvärr



Man är olika, Anders K sa en bra sak " du har några detaljer/moment som är kanon bra , någon annan har andra detaljer/moment som är fina - man är bra på olika saker,man kan inte ha allt super " synd att du inte bor i Stockholm eller hade körkort då hade vi kunnat träna ihop och peppat varandra;-)))

Kram på dig och tänk jag är bäst....var det inte så du sa till mig ;-))))

2012-05-26 @ 16:03:59
URL: http://wwww.briard.mia-co.com
Postat av: Ann-Britt

Ta det lugnt, Kex är ung och Ni hinner med allt Ni/Du vill göra. Ni kommer att fixa det, men kom ihåg att ta dagar där Ni bara promenerar och glöm allt med träning utan bara vara här och nu. Kram

2012-05-26 @ 18:48:14
Postat av: Ebba och tilda

Tänk istället på hur långt ni faktiskt har kommit! Ni tävlar i lydnadsklass 3 (eller är det eliten?)Har en superhärlig attityd och glädje på de filmer jag har sett av er. ni har blivit uttagna till talangtruppen, hur många får det egentligen? Och jag är säker på att ni är en stor inpirationskälla för många unga lydnadsmänniskor (mig inräknat!)



Jag tycker du ska vara galet stolt över er och över hur duktiga Du och Kex är och hur långt ni har kommit, ni hade inte kommit så långt om det inte är något du gör rätt. Strunta i att det känns motigt en stund, det kommer tillbaka! Gå ut på plan och ha roligt, strunta i om det inte blir perfekt just nu, för det är känslan och attityden som är det viktigaste :)



Kram!

2012-05-26 @ 18:52:06
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag håller med föregående talare - jag tycker du och Kex är så sjukt duktiga, och mig är det inte så lätt att imponera på, ska du veta;-))

2012-05-27 @ 20:53:41
URL: http://www.khemosabi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0