Skarpt läge!

Igår hände något spännande. Mamma och Zenta blev för första gången inkallade till tjänst! Dom skulle ut och leta efter en gamling som irrat runt i skogen i ett dygn. Så då blev det snabba ryck för mamma , packa väskan, bre några mackor, på med alla kläderna och så skulle dom preciiiis sätta sig i bilen och åka när hon får ett sms om att personen är hittad, välbehållen tack och lov! Tycker det va ascoolt att mamma och Zenta blev inkallade!! Nästa gång dom blir det kanske dom till och med hinner vara med och leta ett tag. ;)

Igår var det också kursstart på klubben. Jag är med som medhjälpare på Bosses kurs. En grundlydnadskurs i appellydnad. Super roligt! Hela 12 st. blev dom! Det ska bli kul, gillar sånna här kurser som håller på under en längre tid. Man kan verkligen se utvecklingen hos dom olika ekipagen och man lär också känna ekipagen på kursen mer. Så nu ser jag redan fram emot nästa söndag!
Idag så körde jag igenom allt i klass 3. Vi har haft massa strul med platsliggningen och sättande i grupp någon vecka nu men nu har jag bestämt mig för att ta tag i det här. Dom två momenten är ju inte något som jag brukar träna så ofta heller men nu är det andra bullar. Varje träningspass och framför TV:n. Tycker de två momenten ger sånna där gratispoäng som är så onödigt att missa på. Nej, 10or ska vi ha!! ;)
Gjorde en kedja med FF, sättande u. gång och inkallningen. FF var lite flamsigt, vi måste öva på det där med att bara gå in på pan och börja och så ska hon klara av att hålla ihop i alla fall. Vi har massa att jobba på här ;) De andra momenten gick galant. Lite småsaker vi har att jobba på ;) Min bästaste Felicia var med idag när vi tränade. Blev sjukt glad när hon sa att apporteringsmomenten faktiskt hade blivit MYCKET bättre!! Tjohooo, det går framåt! Nu ikväll var jag ute och sprang med Louise. Snacka om att det kändes som att ta självmord idag. Träningsvärk är något jag kommer ha imorgon kan jag säga!! ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vd kul med en rikig ut rycking, men lite tråking att det inte blev något, de skull väll vara späande att vara med :D

Kram

2012-03-20 @ 11:25:56
URL: http://letfors.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0