Sommar & träning

Igår var min kära mor så snäll att hon tog en sväng förbi klubben och släppte av mig och Kex där. Tanken var att jag skulle hjälpa till på träningstävlingen vilket jag också gjorde - agerade tävlingsledare för första gången i mitt liv! ;) 
Sen lurade dom oss till att köra lite vi också, fast jag kan inte påstå att vi var så svår övertalade. Vi körde pyttelite FF, som faktiskt fungerade riktigt bra, en rak metall fick också vara med, lite lek-kon-övning + lite dirrigeringsövning och avslutade med att stå vid kon och bli skickad till rutan. Inga problem sa Kex, hon var med på noterna hon ;) Kändes bra att hon varken brydde sig om Leif som gick runt och var tävlingsledare eller om dom som satt och kollade. Men nu fortsätter vår vila med lek, godisletande, promenader och bad. 
 
För övrigt så var vi till Anita här om dagen och tog en vallingslektion med Zenta. Tror allt att både hon och mamma börjar haja det här nu, och jag med för den delen. Zenta bjöd på riktigt fina saker emellanåt och på en timme så kändes det som om hon lärt sig massor, vi kunde till och med släppa linan i slutet, så framåt går det! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fotoquie (Fotoblogg)

Är det lydnad? :0

2012-07-31 @ 18:29:45
URL: http://fotoquie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0