Landskampen

Så var det slut på den här helgen. Började med att talangtruppen samlades på fredag eftermiddag och hade lite taktiksnack. Hur vill vi värma upp? Behöver vi hjälp av någon? Hur vill vi bli peppade under själva tävlingen? Hur vill vi bli bemötta efter vi klivit av plan osv. 
 
Så kom lördagen, tävlingsdagen. Började med att vi kom dit, lite lagom nervösa och jag tog ut Kex ur bilen och kände lite på henne och hon kändes sådär super. Men sen så hör både Kex och jag hur det är någon som skjuter en bit bort och det visar sig att klubben ligger granne med en skyttebana. Kex blev lite låg redan då men sen så avtog skotten och vi gick in och körde platsliggning och sittande i grupp. Vilket jag är väldigt nöjd över även fast än poängen inte blev dom bästa men hon både låg och satt, tjohoo. Sen var det en liten paus innan det var treornas tur att köra sina programm. I pausen så börjar dom skjuta på riktigt. Periodsvis med massa skott och eftersom Kex är så pass skotträdd som hon är resulterade det i att jag valde att inte gå in på plan och köra. När hon inte ens ville ha bollen och knappt godis, ja, vad hade jag då på plan och göra. Jag skulle inte kunnat bidragit något till laget, det ända jag hade gjort var att förstöra för både mig och Kex och kanske till och med förstöra hela tävlingskänslan för henne ett bra tag framöver, så vi strök oss. Sen var dom så snälla så att vi fick köra på eftermiddagen när tack och lov hade slutat skjuta men det gick åt skogen det. Allt satt nog kvar från förmiddagen. 
Det här känns så sjukt jävla surt rent utsagt. Vi som har tränat hela våren inför det här! Vi som har kämpat så och faktiskt fått till det bra och så kan vi inte visa vad vi faktiskt går för. Jag är så sjukt besviken att det blev såhär. Jag som hade gått och sätt fram emot den här helgen hur länge som helst och sen blev lördagen, den viktiga, roliga dagen bara pannkaka. Så otroligt frustrerande och ledsamt eftersom att jag vet att vi faktiskt har en hel del fina saker att visa. Men men, det finns inte så mycket att göra åt saken. 
 
Mina lagkamrater klarade sig hur som utan min insats på planen och presterade så himlans bra så att Sverige tog hem segern i år! Tjohooo, fy bubblarns vad bra ni är! :D 
 
Foto: Thomas Lundin
 
Idag var det en träningsdag där vi var indelade i gruppen blandat med Sverige-Norge ekipage. Det var både kul och nyttigt att höra vad dom hade att säga och få veta lite hur dom tänkte kring träningen. Träningssuget kom tillbaka ännu lite till där ;) 
Även mycket givande att få ha dom där disskusionerna med dom svenska lagkamraterna. Många tankar och idéer sattes igång kan jag säga! Ska bli riktigt kul att få gå ut och pröva och testa och tänka lite i nya banor igen. Fast innan vi gör det ska vi ta några veckors vila från lydnaden. Nu ska saker och ting bara få sjunka in och nya idéer och tankar komma igång tills vi ska börja träna elitmomenten på allvar. :) 

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad tråkigt att det blev så knasigt för er - men ni är så sjukt duktiga och har så mycket roligt framför er!

Svar: Tack Pia!! :))
Jenny Tanghöj

2012-07-01 @ 23:58:08
URL: http://www.khemosabi.se
Postat av: Rebecca

Vad tråkigt med de där förbaskade skotten, vi höll tummarna hårt för er! Nästa gång visar ni vad ni går för!

Svar: Tack för tumhållningarna Rebecca! :)
Jenny Tanghöj

2012-07-02 @ 08:04:11
URL: http://midsommarblomster.bloggplatsen.se
Postat av: Marie,Love&Carma

så synd för er Jenny, Men ni visade upp fina saker på eftermiddagen det var ju både jag och Lotta överens om även fast du tyckte det gick skit :( Kul att träffa dig igen och fina kex Kram marie&Carma

Svar: Ja känslan just då och söndagskvällen när jag tänkte tillbaka var inte minnet av det så ljust men med tanke på hur hon var på förmiddagen så är jag ändå rätt så glad nu i efterhand att hon ändå kunde gå in och hålla ihop ett liiitet tag ;)) Detsamma, hoppas vi ses igen! Kram
Jenny Tanghöj

2012-07-02 @ 08:37:37
URL: http://wwww.briard.mia-co.com
Postat av: Helena o Tosca

Vad trist med skotten. Vet precis hur det är med en skotträdd hund...
Tycker det är mer regel än undantag att skytteklubbar och brukshundklubbar håller till nära varandra, tyvärr.

Svar: Ja, det är konstigt det där, dom kanske har något avtal med varandra ;)
Jenny Tanghöj

2012-07-02 @ 11:05:07
URL: http://blogg.passagen.se/toscafnoska/
Postat av: Anna med Salsa

Så tråkigt med skotten. Stackars Kex! Det kommer nya chanser för er att visa vad ni kan.

Svar: Ja, men inget man kan göra något åt nu. :/ Ja det gör väl det :)
Jenny Tanghöj

2012-07-02 @ 11:05:09
URL: http://medaptitpalivet.blogspot.com
Postat av: Erika & Scout

Väldigt modigt av dig att sätta Kex i första hand och avstå tävlingen istället för att gå in och ge henne en dålig erfarenhet. Jag är övertygad om att ni i framtiden kommer att få visa upp allt det fina som ni kan!!

Kram Erika

Svar: Tack Erika! Ni var så duktiga, det var så kul att se er :) Hoppas vi ses igen! Kram
Jenny Tanghöj

2012-07-02 @ 11:12:14
Postat av: Ann-Britt

Fy vad tråkigt, jag känner igen mig, vet hur det känns. Min Ginza som jag var upp i eliten och tog ett första pris, blev bara mer och mer skottberörd så jag lade ner alltihop, ska köra lite rally nu. Flisan har jag också gett upp LKL III hon vill inte, tycker det är pest och pina, så det blir lite rally där också får se om dom tycker det är lite roligare när matte får prata hela programmet. Men du fixar nog detta du och Kex.

Svar: Kul med rallylydnad! Lycka till :))
Jenny Tanghöj

2012-07-03 @ 16:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0