Utmanad

Oh, jag har blivit utmanad av Ebba ;) Haha, bäst att ta sig an utmaningen!
Vad gjorde du i hundväg för fem år sen?
Oj.. hm.. nu blir det matte här. För fem år sen va jag tio skulle fylla elva. Ja, då tjatade jag som en idiot varje dag om att jag ville ha en egenhund. Snålade som tusan för att spara pengar till en alldeles egen hund och sen så tävlade och tränade jag agility med Kex pappa Kevin. :)

Vad gjorde du i hundväg för ett år sen?
För ett år sen? Ja, vad pysslade jag med då? Hmm.. jag hade fullt shå med att lära in tvåans moment och jag... ja, vad gjorde jag mer? Nej, vad sorligt. Jag kommer inte ihåg. Jag och Kex såg till att ha så kul på plan som vi bara kunde helt enkelt ;)

Fem snacks era hundar gillar.
Köttbullar, körv, frolic, ben och mat (eller a, Ida och Kex ÄLSKAR mat. Zenta har väl lite andra åsikter om just den saken ;))

Fem hundraser du kan det mesta om.
Lagotton, Picarden, Golden, Howavart och Schäfer. ;)

Fem hundsaker du skulle göra i hundväg om du var mångmiljonär.
Oj, tänk att vara mångmiljonär. Måste man gå i skolan då? Nä, man måste väl inte ens ha ett jobb? Tjohoo! Då skulle jag nog köpa en liten valp sen skulle jag skänka bort en hel del till sånna där hundhem. Sponsra djursjukhus skulle jag nog också göra.

Fem dåliga vanor i hundväg?
Jag är lite dålig på att borsta tänderna på hundarna. Klippa klorna kan jag väl inte heller säga att jag är så bra på eller ta tovorna som kommer på en gång. Dom får ofta vara kvar lite för länge. Men sen äger jag ju på allt annat ;)

Fem saker du gillar att göra i hundväg?
Lära andra, träna, gosa, vara med mina vänner på klubben, promenaderna.. ja, finns det nåt som jag inte älskar med att ha hund?

Fem hundsaker som du aldrig skulle klara dig utan?
Jag skulle aldrig klara mig utan min älskade lilla tjej, Kex. ALDRIG! Promenaderna är jag beroende av, aldrig skulle jag kunna gå en hel dag inomhus utan att komma ut och röra på mig. Haha, fråga bara mina kompisar hur jag blir då ;) Att få träna hundar skulle nog också vara svårt att klara sig utan. Ja, den där vänskapen mellan hund och människa är också något speciellt. Haha, alla härliga stunder när det blir hundarna bara gör något galet knäppt och roligt är något som jag inte skulle vilja vara utan heller. Tänk vilken tråkig vardag jag skulle ha utan våra fyrbenta!

Hundarnas fem favorit leksaker.
Tennisbollen är guld värd och likaså fluff-kampleksaken! Diverse andra bollar och leksaker uppskattas också. :)

Kommentarer
Postat av: Ebba och Tilda

Oj vad snabb du var! Hann ju inte ens skriva här att du hade blivit utmanad, hehe ;)

2012-01-23 @ 07:04:09
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0