Lydnadsprojektet

Tycker det är superkul att fler vill vara med på lydnadsprojektet. Nu är vi hela 8 stycken om man räknar med mig och Kex! Super roligt! Dom som är med är: Linnea & Coco, Dessi & Teddie, Mia & Carma, Anna & Molly, Ebba & Tilda, Helena, Vilja & Styrka och Malin, Ackis & Mucchie.
En del frågor har dykt upp på vägen, jag har varit lite otydlig med vissa saker kanske ;) Men nu ska jag försöka besvara alla frågor. Tanken med det här projektet är, precis som Anna undrade, att vi ska kolla på varandras videos och ge lite respons, komma med tips på hur man kan gå vidare med momentet, inspirera andra och bli inspirerade. :) Som en liten träningsgrupp fast vi kollar på varandra via datorn och de filmerna vi spelar in och sen kan även andra, som inte är med, vara med och kommentera och tipsa och sånt. :)
Några undrade om andra hundar behövde vara med på filmen. Absolut inte om inte du vill det. Jag hade tänkt att man bara visar hur man brukar träna momentet. Jag t.ex. tränar ju inte med så någon så ofta så jag kommer inte ha det utan bara visa hur jag brukar göra när jag tränar ;) Och man filmar bara inte det moment som du själv tränar. Alltså det momentet som tillhör din klass. Momenten hade jag tänkt ta i ordning, blir så rörigt annars ;), så för mig som tränar lk3 blir det sättande och läggande i en video sen kommer linförigheten och nästa gång sättande osv.
När börjar vi då? Tänkte att vi kanske kan lägga upp den första filmen på våra bloggar den första helgen i februari. Sen har jag en fråga till er, vad tycker ni hur ofta ska vi lägga upp filmerna, varannan eller var tredje vecka? :)
En liten sak till. Ni som är med skulle jättegärna få skriva lite om projektet på era bloggar så kanske vi kan få med ännu fler! Om det finns fler som vill vara med så kan dom bara kommentera här på min blogg så lägger jag till dom. :D

Kommentarer
Postat av: Ebba och Tilda

Tänkte precis göra ett inlägg på min blogg! Jag tycker det kanske kan vara bra att ha det varannan vecka, då blir det inte så lång tid mellan filmerna och motivationen kanske hålls uppe? :) bara en tanke :) det ska bli roligt det här :) får bara inte glömma att ta med kameran ut!

2012-01-21 @ 00:21:30
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/
Postat av: C.J.

Hej! Fick tips från Linnea om lydnadsprojektet. Jag är gärna också med. =)

2012-01-22 @ 10:34:24
URL: http://mightytigress.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0