Signalträning

I dagens lydnadspass la jag vikten på signalträning vilket jag tycker är väldigt viktigt. Jag menar, utan bra signaler som Kex förstår och är snabb att nappa på skulle inte helheten i vår träningen bli så bra.
Vi gjorde alla möjliga konstigheter. Jag tror Kex tyckte det var lite jobbigt där ett tag när hon var tvungen att lyssna, titta om jag gav henne någon signal, vara snabb i huvet och samtidigt ha fart under tassarna. Tycker hon lyckades bra ändå! Fast i slutet flippa hon ur och visade allt hon kunde på en o samma gång, hahah. Älskade tokhunden ;)
Foto: Ida LT
Imorgon är det filmning till lydnadsprojektet som står på schemat så kommer filmen upp på söndag! Nu ska jag beställa mina nya lydnadsprylar! Lyckan är total ;)

Kommentarer
Postat av: Ebba och Tilda

Spännande, vad blev det för nya saker? :) vad gör ni när ni tränar signalträning, vad innebär det? :)

2012-02-04 @ 09:35:26
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/
Postat av: P.S Hundar

Hejhej, är det möjligt att fortfarande vara med i lydnadsprojeketet? Kan vi vara med med flera av våra hundar om vi klipper in allas träning i samma youtube klipp? :)

2012-02-04 @ 17:44:24
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0