Lydnadsprojektet - FF

Jag vet, sämst uppdatering här alltså! Sorry folks! ;) Här är mitt försenade bidrag till lydnadsprojektet. Den här gången var det fritt följ som gällde.

Den här filmen blev väl inte den mest rättvisa. Va skitsvårt att gå! Haha, halt och buckligt. Men, men man ska ju kunna köra på sånt underlag också. Skulle lika gärna kunna vara tävling! ;)
Fritt följ är ett av mitt och Kex favorit moment. Många roliga delar man kan pilla på men det är samtidigt ett lite "farligt" moment. Det är lätt att fastna för mycket i detaljerna här. För mig betyder Fritt Följ; glödje, fokus, sammarbete och attityd. Finns inte dom grundstenarna här så är det inte fritt följ för mig. I det här momentet har jag och Kex en del som vi behöver träna på här. Eller mest är det jag. Som ni ser går jag som en hösäck och stirrar ner i backen och så går jag snett som en (vad går snett??), jag vet inte vad. Lite stel är jag också. Där har jag att jobba på. Kex är lite studsig av sig, haha ;) Det är svårt att hålla alla tassarna på marken. Särskilt i vänstersvängarna och övergångar. Och så sitter vi lite snett här och var också. Vi har saker att pilla på ;)
Såhär är lite hur vi brukar träna. Annars tränar vi både med och utan störning, långa och korta sträckor, många svängar och lite svängar, mycket belöningar och lite belöningar osv. Men en sak som alltid är lika är att jag nästan bara belönar med godis/röst i fria följet och jag är alltid tyst! Med tyst menar jag att jag inte säger "fot" för varje gång jag börjar gå. Jag belöner med godis för att annars slår förväntan över till fel sida och leder till lite stressbeteenden som massa fnysningar och gnäll och sånt vill vi INTE ha! Likadant om jag säger "fot" varje gång + att hon startar innan jag börjar gå då. Så jag har kommit fram till att om jag håller "låg profil" blir det bättre och vi slipper en del krångel. Men visst slinker en boll och kampleksak in här och där det med.
Nej, nu är det dags för er att kommentera! Glöm inte att kika in på de andras bloggar som också är med i lydnadsprojektet!  Linnea & Coco Dessi & TeddieAnna & Molly Ebba & Tilda Malin, Ackis & Mucchie PS-hundar C.J. och Rebecca

Kommentarer
Postat av: Nathalie & Pelle

Vad ni är duktiga :)

2012-02-20 @ 20:47:06
URL: http://teampaw.se/
Postat av: hugan

Å vad ni är duktiga! snyggt! Jag blir så glad när jag ser Kexet, antagligen för att hon utstrålar sån glädje med sina små skutt! Härligt glada Lagottos! ;-)

2012-02-21 @ 07:56:21
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: linnea

Impad. Svårt att komma med tips och sånt till dig, du verkar nämligen redan tänkt på det lilla som kan rättas till :) Riktigt härlig attityd. Skicka över lite till Coco ;)Hon är lite sned på 0.50 något, där hade jag nog nte belönat, men det är ju skitsvårt att se och dö fjuttigt "fel".



Anledningen till att jag inte filmat ff än är för att min videokamera krånglar. Ska försöka fixa :)

2012-02-21 @ 08:51:48
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Ebba och Tilda

Ser himla snyggt ut! Vet inte riktigt vad jag ska kommentera ;) Hon verkar jättehärlig att jobba med lilla Kex.



Jag har inte heller filmat, dumma mig! Jag ska försöka låna systerns filmkamera snart.

2012-02-21 @ 10:34:20
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken härlig attityd din hund har! Mitt mål är att kunna "dansa" så där med hunden som du gör. =)

2012-02-21 @ 21:00:31
Postat av: Jonna&zolo

Ååh vilken härlig film!! Ni är superduktiga!! Ska bli kul att få träffa er snart!!



2012-02-22 @ 08:16:43
URL: http://Turingenszolo.wordpress.com
Postat av: Malin

Faaan jag glömde ju bort helt!!! Är med på nästa om Ackisens dubbelsidiga öroninflammation har gett sig... Mucchie är ju nyopererad så han kan jag ju glömma resten av våren, suck....

2012-03-15 @ 08:06:10
URL: http://olydigahundar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0