SEUCH TJH Atengaflu's Zenta!

Måste börja med att säga att ni har blivit väldans duktiga på att kommentera mina inlägg!! Det är roligt tycker jag, fortsätt så! ;)


Lovar att uppdatera inlägget med bilder imorgon!! 


Hej o hå vilken fartfylld helg det har varit!! Roligt, roligt! I lördags så ställde Ida ut Ida. (För er nya läsare så kan jag berätta att min lilla syster heter Ida och även en av våra Lagottosar heter Ida) Det gick bra för dom! HundIda fick en fin kritik och på den stog det även 'Välvisad' så vad ska man säga? Bravo! Stolt klippare och storasyster har ni här!
Ida's Kritik:
Femenin substansfull av bra typ, vacker välformat huvud med bra uttryck. Bra topline med en stark rygg. Välformad bröstkorg, rak skuldra, bra vinklad bak, bra kors, fria parallella rörelsen, bra päls. Välvisad.

1 öppenklass HP Bästa Tik 2:a

Det syndes att hundIda tyckte att det var roligt att få komma ut och visa upp sig igen! Svansen gick hela tiden och som alltid gjorde hon sitt bästa, vår lilla myspryl! ♥
Idag, söndag, så ställdes Zenta som här nu mera kan heter SEUCH TJH Atengaflu's Zenta!! Grattis, grattis mamma och Zenta! Bra jobbat!! Härligt, härligt!!
Zenta var så duktig, skötte sig riktigt bra tycker jag, stod fint och sprang på. Skönt att få vara på hemmaplan, tyckte hon nog ;)
Som sagt stoooort grattis till er två!! Först blir Zenta världens första Berger Picard som kan titulera sig som tjänstehund och nu den första att bli svenskt champion också! Är så sjukt stolt över min kära moder och lilla Zenta!!
Jag och Kex har faktiskt också fått ha lite roligt under dom här två dagarna. Vi har nämligen fått visa upp lite lydnad i pausen till finalen. Det var roligt! Men huj vad nervös jag blev! Blev så nervös båda dagarna så jag kunde varken höger eller vänster, haha. Vi körde fria följet, sättande och rutan första dagen. Tycker fokuset var rätt så bra. Det var ju ändå rätt så många som satt runt ringen och tittade på. Rutan blev det en liten miss men då gjorde vi bara om och så gjorde jag en miss nästa gång i stället ;) Haha. Men det är det som är så himla bra med sånt här, man kan belöna och göra om om det blir fel. Hur bra är inte det! Jag tycker att attityden var bra på lördagen men om man jämför den med idag så tycker jag hon var mycket mer på G idag!! Och tycker även fokuset var en aaningens bättre idag också. Vi körde fritt följ, rutan och lk2 fjärren idag. Kan säga att den där känslan av flow fanns där idag! Jag älskar min lilla vovve så himlans mycket och just därför ska jag gå och ge henne mat nu ;) Ha en bra söndagskväll!!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Grattis till de fina utställningsresultaten! Nervöst men bra träning att visa upp lite lydnad.



En fråga bara.. Hur många hundar har ni?

2011-09-04 @ 21:48:50
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Felicia

haha, ja kom i pyjamas! hahah <3

2011-09-04 @ 21:49:53
URL: http://feland.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hurra för Zentas resultat och Idornas framtågan i utställningsringen

2011-09-04 @ 22:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0