Sandhög.. eller va? ;)

Huva, ibland är det inte lätt kan jag säga. Vaknade imorse vid 6 när klockan ringde, tittade ut genom fönstret och hej o hå vad det blåste och regnade. Men jag hade ju lovat pappa att gå ut med hundarna så det var bara att pallra sig upp. När jag kom till skolan och för en gångs skull supertaggad på matte så har min kära lärare bytt lektion på kemi-provet, nice! Jag satte mig ner och började med det dumma provet och kollade på dom tre första frågorna och jag jublade lite tyst för mig själv. Tjohooo, jag kan ju det här! :D Jag trodde verkligen att jag kunde det här med kol vid det här laget efter allt pluggande.... men det var innan jag kom til fråga 4. Jag svarade till och med SANDHÖG? på en fråga. Ja, då är det inte lätt. Jag som brukar ha rätt så lätt för sånt där...
Efter skolan va jag dö trött och ville egentligen bara sova, men det ville ju såklart inte Kex som skuttade runt som en liten tuss här hemma. Så när jag samlat till mig lite energi gick vi ner till fotbollsplanerna och tränade. När vi tränat ett tag kom ett helt gäng med små fotbollskillar och sa att vi inte alls fick träna där eftersom att dom skulle absolut träna på just den lilla ytan som jag använde. Jaha, ja, men jag flyttade bara på mina saker och så tränade vi glatt vidare brevid dom. Superbra störningsträning juh! Ja, det blev väldigt bra störningsträning då killarna fick reda på Kex's namn av min lilla granne. Ett tag stog alla killarna och ropade på stackars Kex när vi tränade. Men min lilla flicka har ju bara ögon för sin matte så dom sket hon fullständigt i ;) Kex älskar fotbollar så det var lite mastigt där ett tag när dom sprang runt och sköt bollar både åt ena och andra hållet fast än bollarna rullade på vid sidan om henne så koncentrerade hon sig fint. En sak som jag har märkt nu är att hon har fått fina målbilder i momenten. Ordet 'tokigt' som vi inte använt före lägret vi var på fattar hon helt nu och så gör hon om momentet och gör det bättre! 'Den där belöningen matte har ska jag vinna den här gången!' ;)
Jag funderade på en sak. Själv tycker jag det är jätteroligt attt få se på hur andra tränar sina hundar, man får så många bra tips av att bara kolla. Så jag funderade på om jag kan lyckas lura ut Felicia att filma lite av varje moment och så klipper jag ihop det till en träningsfilm? Vad tycks om den idén?
Nej, nu vet ni ska jag sova. Har ett skitsvårt läsförståelseprov i svenska imorgon. Måste vara med i huvudet då. 80 minuter av full koncentration det tar nog på krafterna...

Kommentarer
Postat av: hugan

Jag tycker det låter som en strålande idé!

Säger hon som har en vovva som älskar allt och alla och matte&husse ;-D

2011-09-23 @ 15:00:51
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: Linnea

Haha ibland skriver man konstiga svar! Gick säkert bra ändå. :)



Sv. Tack för tipsen!

2011-09-23 @ 18:24:53
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Felicia

Fin blogg!

Kolla gärna in våran

och lämmna gärna en kommentar!

2011-09-25 @ 11:35:44
URL: http://clickkick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0