Onsdag - lydnadskurs

I onsdags var det dags för kursdag igen. Som sagt är jag medhjälpare på en lydnadskurs som är ute på Eskilstuna BK. Det är så himla kul! I onsdags var det 5e gången, alltså hade hälften av kursen gått. Jag och Kex fick börja med att köra igenom kl 1. Ja, vad ska man säga. Hon visade verkligen upp hur en lk 1 hund kan bete sig. Ofokuserad och slarviga utföranden. Hon gick in i rollen för att visa upp hur det kan se ut ordentligt i alla fall ;) Men vad var det som hände??? Jag berömde med rösten och klappade på henne mellan momenten men då höll hon på att explodera kände jag så jag fick tona ner mig och bara använda en glad men lugn röst.
Även passet hemma var ur balans och inte så fokuserat. Kanske hade hon bara en dålig dag?
Som sagt är det väldigt roligt att ha kurs, speciellt en sån här kurs. Man ser utvecklingen hos både förare och hundar, hur de växer ihop till ett team och har roligt tillsammans! Det är alltid extra roligt när förarna lyssnar på ens tips, provar och verkligen anstränger sig, när dom har ett mål och satsar för att nå det. Härligt! Blir alltid så glad när jag är där med dom, får visa hur jag tänker i vissa moment, de prövar kanske fungerar det kanske inte och sen klurar vi ut en lösning tillsammans utifrån hundens förutsättningar. Jag lär mig väldigt mycket av att lära ut till dom kan jag säga! Det här är verkligen skitkul! Jag hoppas att dom njuter lika mycket av varje kurstillfälle som jag gör! ;)
A day without you is like a year without rain

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0