Ohjäää!

Halloj! Idag har det varit en spännande dag. Har fått vara på IVA tillsammans med en jättesnäll tjej Maria. Det var verkligen jätte roligt. Älskar att få vara på strömsholm. Jag har fått bara under dom här tre dagarna lärt migg massor nya saker och jag har fått göra en hel del saker som jag aldrig kunnat föreställa mig annars. T.ex. har jag fått vara med och förbreda hästoperationer och varit med under själva operationerna, jag har fått vara med när dom har tagit ultraljud på en hunds hjärta och sen har jag fått göra sånt där annat också som att ta temp, mata, städa och gosa ;)
Det finns en hel del engelska veterinärer på praoen. Så jag har hört en massa engelska och pratat lite själv också. Och jag har fått en liten uppenbarelse om att jag faktiskt fattar allt som dom säger utan några som helst problem. Tjohoo, nu visar det sig att MVG i engelska är nog inte så tokigt i alla fall ;) Jag känner verkligen att det är nog det här jag vill jobba med i alla fall!!
Nu ikväll bar det av mot bruks och lydnadskursen jag hjälper till med. Det var riktigt roligt, hundarna och förarna utvecklas så snabbt under en sån här kurs och det är väldigt roligt att få se det. Och även få se hur dom växer ihop och börjar bli ett team! Så mycket träning för mig och Kex har det inte blivit idag. Inte igår heller. Jag har faktiskt bara vilat och tagit det lugnt, men det är bra det med ibland. Kex är just nu en uttråkad liten dam. Att inte få ett ordentligt arbetspass på två dagar det är inte bra enligt henne! Hon var lite jobbig ikväll på bruks med andra ord. Hon har blivit väldigt rolig att jobba med nu när man väl får börja jobba. Sen jag började använda 'tävlings-metoden' så har hon börjat bjuda så mycket mer. Och efter den shapingen jag kört med klickern så bjuder hon olika beteenden också. Så himla kul att se! Hon bjöd på väldigt roliga lägganden idag när hon hade tråkigt. Vi satt och tittade på våra fina kursare när dom skulle köra hopp över hinder och Kex hade inte alls så kul så hon satte sig framför mig och slängde sig ner på backen och flög upp igen och slängde sig ner och så där gjorde hon om och om igen. Jag kunde inte annat än att skratta åt henne. Toka! ;) Men 'godisautomaten' fungerade inte riktigt som den skulle idag säger Kex ;) Matte tyckte att vi skulle träna passivitet men det var ju inge roligt alls...
Nej, nu borde jag egentligen plugga men jag orkar inte, jag har faktiskt varit duktig och läst igenom det jag borde idag mer än så blir det inte! Us, jag kommer få ett helvete på fredag :( Men någonting ska jag ju ha att göra på min lediga dag också, eller hur ;)

Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

tackartackar:)

2011-10-06 @ 08:48:49
URL: http://pshundar.se
Postat av: Helena o Tosca

Låter skoj på praon!

2011-10-06 @ 19:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0