Lydnadsträning

Så! Kul! Det! Är! Just så känner jag idag. Det var så kul att få träna med andra personer idag, diskutera problem, hitta lösningar och nya sätt att träna på. Härligt! Är så glad att vi får vara med.
Jag och Kex körde fria följet, slät träapportering och gripande för metallen. I fria följet så har tokan börjat ljuda, suck. Det måste bort nu på en gång! Bort, bort, bort!!! När hon gnäller bryter jag, går ur position och lägger henne ner. Efter ett tag får hon vara med igen. Vi får se om det funkar, nåt måste jag ju göra. Idag tror jag inte riktigt att hon förstod vad det var hon gjorde fel. Frustrationen steg en aning när hon inte fick köra vidare men jag tänker inte ge mig med det här. Jag vet inte något annat sätt och det här fungerade ju en gång förut. Så nu kör vi på det här!
Träapporten så tog körde vi den där när jag springer som bara den så fort hon har gripit den. Som jag skrivit förut så fungerar det och Kex fattar vad som gäller när vi gör så här också! Metallen så tyckte Lena vi kunde pröva att tävla om den. Trigga igång Kex genom att kasta ut den och sen så tävlar vi om vem som kommer först och tar den. Dom första två gångerna tog jag den och huj, då blev jag glader allt ;) Första gången tror jag Kex undrade vad jag höll på med. Varför skuttar du runt och tjuter med den där saken för? Men sen tredje gången så skulle hon få ta den va tanken och det gjorde hon också. Då blev det bus och kamp med favvo leksaken!! :)
En inkallning visade vi upp också. Hon är en riktig "ögontjänare" lilla Kex. Så fort jag tittar bakåt så ligger hon så fint och fokuset är allt framåt så vänder jag på huvudet och hör dom säger 'Jenny, hon nosar..'. Jag såg inte att hon nosade jag ;) Nej, det där måste vi öva på. Det kommer bli ganska svårt, får ta och skaffa mig några backspeglar när jag går... ;)
Imorgon tar vi nya tag. Kl. 10.00 på EHDK där vi ska träffa Lena och Monica. Härligt!

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Så roligt! :)

2011-11-02 @ 20:57:25
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0