Genrep

Ni vet att nästa helg kör mamma och Zenta upp för att få sitt efterlängtade cert, så förra helgen hade dom genrep. Som ni vet va jag figge och satt ute i skogen några timmar. Men nu ska vi inte prata om vad jag gjorde utan om hur det gick för mamma och Zenta. Jag kan minst sagt säga att det gick bra! Ljudfiguranten tog Zenta bara hon figgen resten på sig och började gå. Kapten, han kallas för det, jag vet faktiskt inte ens vad han heter egentligen, haha.., sa att hon skulle kunnat skjuta figurant rätt i huvudet om han skulle vilja. Jag översätter: Zenta var så säker och följde figuranten perfekt hela tiden. Sen fanns det en vindfigurant, eller vad det nu heter?, som Zenta också tog super bra. Det var mamma som styrde bort henne därifrån en gång. Zenta gjorde också en jätte fin spårmarkering där figuranten hade gått in. Det som är kvar nu är att mamma måste lära sig alla tecknen om dom ska göra för alla markeringar hundarna gör på patrullstirgen. Men det är inte så svårt. Peka på näsan om hunden känner en lukt, ditt öra om hon hör och foten om hon känner ett spår. Hur svårt?
Nu får ni hålla tummarna att dom klarar det här nu, men det är ju klart att dom kommer göra. Tänk världens första Berger Picard som är bevakningshund... hur coolt? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0