Proffsträning? :D


FOTO: Hans T

Nu känns det som om det var så där väldigt länge sen jag uppdaterade igen. Det har hänt en del sen helgen. Jag har varit på mitt första tidningskommitésmöte, tränat för Viljo och haft valpkurs. Mötet i tisdags tycker jag var lyckat. Vi kom på en massa saker att skriva om. Själv kommer jag få en del att sitta med i helgen och nästa helg. Så sen får ni läsa om det i tidningen som kommer komma ut i mitten av april. Mer än så säger jag inte ;)
Igår så fick jag och Kex äran att trän aför Ville igen. Jag är jätte nöjd med Kex.Platsliggningen känns det som om hon kan klara, fria följet är inga problem, inte läggandet heller, inkallningen klarar hon galant, rutan också (!!!), hoppet med och fjärren är inte den snabbaste men hon har slutat att flytta baken, som jag kämpat med det. Sen har vi den där sketans apporteringen. Den vill bara inte. Kanske ska ta och filma Kex någon gång så ni får se hur hon gör. Hon slänger upp huvet när hon tar apporten, sen så tuggar hon också, och när hon slänger upp huvet så skymmer och sig själv så hon ser inte var jag är och därmed går det väldigt sakta och osäkert framåt. Men äsh, den grejjar vi nån annan gång. Får slänga in något (läs många) dk:n om det behövs. Hellre det än att hon inte klarar det. Jag har en tanke om att om det går dåligt på en tävling så ska jag inte sluta för det. Då ska jag hjälpa Kex och fullfölja tävlingen istället. Hahaha, har någon idé om att annars skulle hon lära sig att "om jag gör såhär behöver jag inte tävla". Och det vill jag verkligen inte ska hända!! Gissa vad Viljo sa sen då?!!??! Han tyckte att vi skulle träna med dom som var i eliten!! Dom som är riiiiktigt duktiga. Han känner tydligen Mona Karlsson (hon som har hunden som blev Årets Lydnadshund i år, Svergies bästa lydnadsekipage) så han skulle prata med henne och/eller någon annan superduktig. Så coooooooolt!!!!! Tänk att få träna med dom!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D Sen så är det en liten sak jag ska fixa så fort apporteringen fungerar. Det var en sak som Leif tippsa om förra året. Ska bli spännande och se om vi kommer med. Hahahaha, kan ni gissa vad jag tänker på? Nej... okej, då får ni vänta i stället!
Valpkursen igår då. Jo, den gick bra. Mini retades som vanligt, hahah ;) Och jag höll i inkallningen. Jag tycker det gick bra. De två som kom till min grupp var riktigt duktiga och vi körde två olika övningar. Båda fungerade riktigt bra. Vilket de tydligen hade gjort i de andra grupperna också.
Den här valpkursen är verkligen rolig. Dom lyssnar på vad alla vi säger och inte bara på Mini och Maria. Och dom tar åt sig av det vi säger också, det känns som om dom verkligen vill lära sig. Alltid kul när andra tycker det är lika roligt som jag själv. :)
Ne... nu ska jag gå och snyta mig. Ha det gött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0