Små framsteg!

Igår blev det ingen träning för Kex, hon fick ett simpass istället vilket hon tyckte va helt klart bättre nu när det är rätt så varmt ute. Idag fick hon följa med mamma till jobbet då Felicia kidnappar mig. Men ikväll ska vi träna igen. Vi har ju kört mycket 'detaljträning', som jag kllar det för, i lite mer än en vecka nu. Jag tycker det går bra. Vi har börjat om helt med platsliggningen. Inge mer vick på rumpan här inte för Kex del ;). Jag tror inte att själva tiden är några problem för henne att ligga så eller att jag försvinner utan problemet kan vara att hon ska orka ligga med huvudet ner i backen i 4 minuter och inte ändra ställning. Det kan bli svårt. Men nu på en vecka kan hon ligga så i 30sekunder med mig 15 meter framför. Jag är nöjd, det går ju framåt! ;)
Fjärren då? Huj, den är trixig men hon börjar fatta att man ska lägga sig bakåt mer och mer nu. Att ställa sig upp, det är svårare då vill hon gärna flytta ut baktassarna lite. Men med tanke på att vi bara tränat såhär i en vecka så kan man inte se så stor skillnad än. I alla fall inte på det momentet.



Fria följet, hur går det med det? Vi har ju haft problem med att hon skiftar position och blir rätt så glad när hon får springa lite och hoppar därför i språng marsch. Även här har jag använt mycket klicket. Haha, måste berömma klickern igen. Den är ju så braa!! Du kan belöna precis på rätt ställe, och, jo, visst det kan du göra med rösten också men klickern har en helt annan effekt än rösten. Jag älskar den! Kex älskar den! Jag tycker allt att det har blivit lite bättre. Tyvärr är det ju svårt att se hur det ser ut utifrån men känslan känns bra. Jag får be någon att kanske filma någon dag så jag själv kan se vad det är som behöver jobbas mer på. Stegförflyttningarna som jag hade trasslat in mig på är inte problem. Har kommit på ett litet knep för att hon inte ska svänga in rumpan när vi backar. Det är svårt att förklara hur jag gör. Men man... ehhm.. nej, ni kommer inte förstå min förklaring i alla fall. Jag filmar i kväll hur det ser ut och visar i stället. Jag går i alla fall bara bakåt med det vänstra benet, som är närmast Kex, och så följer det andra efter. Ja, haha, jag fattar nästan inte ens vad jag menar själv. Ska visa er sen.
Om vi kör mer än det här? Jodå, vi kör på med dom andra momenten i trean också. Inkallningen är rätt så snygg nu faktiskt, den har fart men ändå ett snabbt ställande och läggande. Sitt i grupp.. hmm.. ska jag vara ärlig har vi inte börjat med det än. Haha, det är ett sånt tråkigt moment. Får skärpa till mig lite där. Vittringsprovet har jag inte heller börjat med. Måste köpa in några helt nya pinnar! Rutan går bra. Det har blivit lite svårare med avståndet att placera sig rätt i rutan för Kex del tydligen men det ser bättre ut än när vi började. Metallapporten är lite tveksam, men vi leker på med den och försöker få den rolig samtidigt som jag klickar gripandena. Hopp apport går faktiskt väldigt bra! Det var ett roligt moment, sa Kex! Sättande under gång är inte heller några problem. Där är det, som vanligt haha, jag som måste tänka på hur jag säger. Alltid tänka, tänka, tänka från mattes sida också. Det helt klart inte bara att tuta och köra och hoppas på att det kanske funkar. Nä, någon ordning får det vara ;)




De nya bilderna bråkar och vill inte ladda upp, ni får nöja er med gamla den här gången


Kommentarer
Postat av: tilde udin:)

hej jätte fin blogg!



Komentera gärna min!



www.iminblick.devote.se

/Tilde

2011-06-19 @ 17:29:06
URL: http://www.iminblick.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0