Mer om TKT

Nu så ska äntligen det här inlägget upp på bloggen. Jag vet allt hur ni har tippat fram och tillbaka på tå över det här.
Treklubbars tävlingarna. Huj, så himla kul det var!! Vårat lag bestämde oss för att nu jäklar ska vi ha kul! Och det hade vi också. Vi kämpade på och fick många härliga skratt under helgen.


Bästa laget som bestod utav, från höger uppifrån: Marie-Therese & Diezel, Anders & Ebba, Laila & Kenzo, Lagledaren Annika, Maria & Occra, Maire & Rocky, Jenny (jag) & Kex, Bella & Floyd

Jag måste säga att jag är imponerad av vårt lag. Och jag erkänner också att jag fått en till idol, haha, Mariah Andersson med Redo. Dom var så sjukt duktiga, tävlade för Enköpings BK. Jag vet inte hur många SM dom skulle vara med i i år och om jag inte har helt fel så skulle dom vara med i VM i lydnad också? När hon sen kom fram och sa att det såg bra ut när vi körde på plan, gissa om jag blev glad?


Fritt följ

Andra dagen på tkt är jag så sjukt stolt över min lilla Kex. En 9a av en av domarna och samanlagt blev det 163,5p, om jag inte minns fel, fast än vi nollade apporteringen där koeffen är 2! Jag flyttade mig ur position det var därför vi nollade. Hon satte sig väldigt snett för att få en liten extra kik på domarbordet. Måste få skryta lite. BÄSTA Kex! :) Är väldigt stolt över mina andra lagkompisar också som kämpade på bra i värmen.


Här bjuder Marie på en av de roliga stunderna, genom att visa Rocky hur man får en 10a på apporteringen av båda domarna :)

Marie: Rocky, apport!
Rocky: Va? Ska jag ta den där? Om du vill ha den får du ta och hämta den själv...

Sagt och gjort! En 10a blev det där!


Snyggt hopp, Laila & Kenzo

Summan av kademumman va det en rolig helg som slutade på en andra placering för oss. Men vad brukar man säga 1:an förlora 2:an vann! Haha, nej, Grattis Strängnäs!



Alla foton i det här inlägget är tagna av pappa!

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Mariah och Redo är underbara, även privat (jobbat med Mariah i flera år).



De är härliga förebilder i många hundsporter!

2011-06-18 @ 11:45:18
URL: http://blogg.passagen.se/toscafnoska/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0