Jaa du...

Har fått lite kritik på hur jag tränar med Kex ifrån vissa. Det är ju något man får räkna med när man har en blogg och lägger upp filmer osv. Men jag tycker inte riktigt att det var riktigt rättvis den kritiken.

Jag analyserar väldigt mycket runt Kex träning. Jag tänker en hel del på ett moment innan jag börjar lära in det. Vad kan hända om jag gör si, vad kan hända om jag gör så? Om det inte blir som jag tänkt där vad ska jag göra då? Hur ska jag agera för att det ska bli rätt osv...
Det är vääldigt mycket tänka, tänka, tänka. Nu var det någon som sa att jag använde alldeles för mycket godis. Ja, jag kan säga att jag använder både godis och leksaker. På filmerna använder jag godis för att visa er, jag har inget program som jag kan klippa ihop filmerna i så om jag skulle använde boll t.ex. skulle filmerna bli minst dubbelt så långa. Sen är det vissa moment som jag använder godis på våra "godismoment". T.ex. fjärren tycker jag det fungerar bra med godis, fria följet använder jag godis vilket har hjälpt då Kex inte gnäller längre. Har provat, så fort jag tar fram en boll och kaster iväg den så går hon längre fram i pos, vilket jag sliter med att få bort, och gnällandet kommer tillbaka. Rutan å andra sidan använder jag nästan bara boll och dragleksak. Likaså inkallning och apporteringen och de flesta andra momenten.
Ni har ju bara fått se de hela momenten på filmerna. Egentligen inte hur jag tränar. Det kanske var lite dumt att bara visa så. Kanske ska jag visa er hur jag tränar på några moment? Om det är nån som vill det?

Sen vill jag bara avsluta med att säga att jag tar gärna emot konstruktiv kritik(!), men när folk bara kommer och säger att jag gör fel när dom inte sett allt än så blir man liiiite irriterad...


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag kan säga att jag är en redig godisautomat ;) Såklart använder vi leksaker emellanåt men de har inte särskillt högt värde för henne (mat är det som gäller ;)) om vi inte använder hennes favoritleksak men den kan vi inte använda så mycket för då blir hon stressad istället. Ser inget fel i att använda godis, kör mkt klickerträning och då blir det en del.



De allra flesta hundar gör ingenting gratis. Min hund jobbar oftast INTE för mig (tyvärr kan tyckas)utan för det jag har att erbjuda liksom. Förstår inte vad felet i att använda godis är. Så länge hunden inte blir tjock (finns ju nyttigt godis och så är det bara att använda lite av maten istället)



Oj vad långt det blev haha, jag blev nog också lite irriterad. ;) Det viktigaste är ju att man har ngt som hunden vill jobba för och att den gör det med glädje. Vad man belönar med är desto mindre viktigt :) Om hunden gillar godis och man upplever att det fungerar bra så varför kan man inte använda det?



Sv: Tack för svaren och tipset! :D

2011-06-28 @ 18:03:43
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: lovisaaa som kan köra moooooooooooppeee!! :D:D

Du borde ha Windows movie maker på datorn jenny!! tror att de flesta får med det när man köper datorn :) Där finns sånna här enkla grejs som typ klippa i dem, typ snabbspola o sånt! Prova jag hjälper dig gärna lite :)



Hihi taaaaack jentan nu ska de åkas moppe så se upp på vägen :D<3

2011-06-29 @ 14:48:21
URL: http://lefoto.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-19 @ 18:16:58
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0