Detaljer, detaljer

Halloj! Dags för en liten uppdatering eller vad tycker ni?
Vi har det bra här borta dock har träningen legat på hyllan några dagar här men igår när jag vaknade och såg att Kex tydligen haft tråkigt under morgontimmarna då hon hade tuggat lite på ett lakan, ätit upp några kakor och plockat skräp ur sopptunnan så tänkte jag att det kanske var dags att träna lite igen. Kex är lite sån när hon får alldeles för tråkigt. Roar inte matte mig får jag helt enkelt göra det själv, tänker hon nog ;) Haha, toka!
Imorse under morgonprommisen tränade vi lite igen. Märkte att vi behöver jobba på detaljerna i fria följet, vänstersvängerna kan helt klart bli bättre, likaså skulle hon kunna sätta sig snabbare i halterna. Platsliggningen har jag börjat gå och gömma mig lite granna nu, bara 10-20 sek. Svårt det där med att hålla ner huvet tycket Kex. Erkänner att jag har varit nära många gånger att ge upp den idén men skam den som ger sig. Här ska det inte bli mer flyttandes från sida till sida för Kex del inte ;)
Fjärren har jag gått tillbaka med igen. Vi tränar mycket teknik. Sitt-stå-sitt-stå-ligg-stå-ligg-stå. Jag vill att hon ska verkligen förstå den här tekniken att bara böja bakbenen och sen resa sig igen. Hoppas på att det klickar till snart. Försöker hålla tålamodet uppe genom att tänka att vi faktiskt inte har tränat så jätte länge på det där och att om vi får till det här på ett bra sätt så kommer det att löna sig i längden. Haha, detaljerna är viktiga! Utan alla detaljer får man ingen riktig helhet och det där lilla extra som är så fint! ;)
Nej, vet ni vad. Nu ska det bli storstädning här hemma. Bäst att jag reser på baken och hjälper till!
Ska hälsa till dom som var med på lagottoträffen att jag kan inte skicka bilderna från min dator tyvärr. Mejlen krånglar.. grr. Ni får ta från bloggen så länge

Kommentarer
Postat av: Lisa, Arwen och Toya

jag vill ha alla bilder, kan du inte bränna på skiva så kan jag ge en tom skiva tillbaka eller betala för skivan. Det var så många fina bilder och jag vill ha dem i full kvalité ;-P



kram

2011-07-16 @ 21:38:28
URL: http://www.lagottoarwen.blogg,se
Postat av: Jenny & Kex

Lisa: Jo, visst! Det skulle jag ju kunna göra! Äsh, en skiva bjuder jag på, haha, det är lungt! :)

Ska försöka fixa det snart!

Kramkram

2011-07-16 @ 22:27:51
URL: http://posiitiv.blogg.se/
Postat av: Linnea

Cocan kan också bli en liten marodör när hon har fått förlite motion (hon är en sådan hund som kräver mer motion än mental stimulans). Ja, fotgåendet är ett riktigt evighetsmoment, där finns alltid saker att fila på. Där har jag och Coco massor att jobba på.



Läste lite gamla inlägg i min blogg, bland annat det där jag skrivit att jag vill ha en jaktgolden. Hade missat din kommentar där. Du skrev att du ville ha en från Khemosabis kennel. Det vill jag med! Fast jag har träffat flera riktigt bra jaktisar från andra kennlar också så det måsta liksom inte vara därifrån. Fast hon har verkligen helhärlig hundar. :D



I kommetaren skrev du också att du skulle åka på det lydnadslägret för hundungdomar i lydnad i augusti. Jag och Coco hade verkligen behövt det men jag står i valet och kvalet mellan lägret och en viltspårskurs. Har idag och imorgon att bestämma mig så får sätta fart haha. :)

2011-07-17 @ 18:02:49
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: mia,love&carma

här tränas det för fullt ;-))) tack för ditt grattis - höfterna är ju så viktiga att dom är bra, så det här var väldigt skönt

ha det bäst

kram mia

2011-07-17 @ 20:27:42
URL: http://www.briard.mia-co.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0