Besöksrekord!

Hej och hå upp i det blå steg statistiken av någon anledning idag. Kul! Tror jag har fått en hel del nya besökare på senaste tiden. Kul, hoppas ni fortsätter titta in hos oss! ;)
Idag tog jag med mig Kex och Ida ut till klubben där jag tänkte träna lite. Men helt plötsligt blev det väldigt super varmt ute! Blötte ner hundarna och stack till agilityplan där jag satt upp en ruta och så körde jag lite agility med båda hundarna. Ida blev det inte många hinder med, ett hopp och däcket och så slalomen, som har blivit sketans snygg ;), och sen så blev det en tunnel innan lillaIda fick syn på den lockande platsen under bordet. Där la hon sig, haha toka! Hon ville inte köra så jag lät henne få som hon ville. Det är ju meningen att det ska vara roligt och jag kan ju inte tvinga henne till att ha det, hur kul är det liksom? Det enda jag gjorde va att skratta åt henne och ta med mig svansviftande Kex på en liten träningsrunda ;) Gick sådär, men jag kan ju alltid skylla på värmen! Känns faktiskt som om vi inte kommer någonstans i träningen. Allt står bara still känns det som. Därför tar vi en lydnadspaus här tills skolan börjar. Vi kanske ger oss ut i spårskogen istället. Det vär länge sen vi var och spårade senast. Ska försöka få pappa att skjusa ut oss till skjutbanan någon dag. Jag vill så gärna kunna starta i lägreklass spår en dag och då kan hon inte vara lika skottberörd som hon är nu. Jag hoppas av all min kraft att det ska gå över en del. Därför måste vi ut till skjutbanan och bara gå runt lite där och höra skotten. Jag har en tankte om att om hon får höra skott rätt så ofta så kommer det tillslut bli naturligt för henne. Borde det inte vara så? Jo, jag tror nog det, haha.
Brukset är ju så himla kul! Det är så roliga moment i lydnaden och spåret tycker vi också är väldans roligt! Det passar ju oss perfekt ju! En dag ska vi starta lägreklass spår, haha, jo det ska vi allt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0