Tävlingssugen

Ooh, vad tävlingssugen jag blev helt plötsligt! Jag längtar som in i bomben efter att få gå ut på plan igen! Känna hur nervositeten blir till något bra, att känna att man faktiskt kan klara det, känna hur ROLIGT det är!! Och sen har man ju vissa delar av allt som man skulle kunna vara utan. T.ex. att vakna kl. 05.00 två dagar innan och ligga och vrida sig fram och tillbaka i sängen i två timmar eller att på själva tävlingsdagen inte få ner en bit frukost för att det känns som om man skulle behöva springa till toan och spy när som helst. Just dom där delarna, som inte är så roliga men som ingår ändå, dom skulle man kunna hoppa över. Fast skulle det bli lika spännande då?
Har funderat en del fram och tillbaka på det här med vilken tävling jag ska börja med i april. Hemma eller på odlaren? Det finns både för och nackdelar på båda ställena. Hemma så känner jag mig mera 'trygg', eller vad man nu ska säga, men i och med att vi är hemma så koncentrerar sig Kex inte lika bra.
När vi är borta så känner inte jag mig lika 'trygg' men Kex koncentrerar sig bättre. Lika kul är det ju på båda ställena så just det spelar ingen roll. Men hur som helst. Så vet jag inte vilken som är bäst. Men jag lutar mer och mer mot odlaren. Så kanske jag kan vara med och hjälpa till lite här hemma också om dom behöver någon hjälp ute på klubben.
På tal om tävlingar och sånt så funderar jag på om man skulle dra ihop en träningstävling? Vad skulle ni tycka om det? Det kommer inte kosta någonting att vara med men vi kommer behöva hjälp. Tävlingsledare och domare är väl det som behövs. Jag skulle kunna vara tävlingsledare till Lk1. Om man skulle ha en sån så skulle jag tycka att det var bäst med en sådan som vi hade på klubben. Man får inga poäng och så utan domaren kommer och pratar med en efteråt i stället. Mycket bättre tycker jag!! Man får veta mer exakt vad man behöver träna på. Och sen på träningstävlingar så kan man korrigera om det blir fel. Alltså göra om eller ändra så att det blir rätt. Det är det som är så himla bra på en tävlingsträning. Då får du ju även berömma med leksak och godis mellan momenten. Super med träningstävling! :) Men inget är ju bestämmt än. Men som sagt så dom som vill vara med måste vara berädda på att behöva hjälpa till lite. Men än en gång så säger jag att det här bara är ett förslag om intresset hos andra än mig finns. Och då måste man ju vänta ett tag tills snön har smält. Man skulle ju kunna vara här nere på fotbollsplanerna? Skulle ju vara bra. Får kolla upp det.
Men som sagt är ingenting lovat att det ska bli av än!!


Rutan, brrrrrrrraaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0