Söndags


Dhiza

I söndags hände det mycket. Jag gick upp rätt så tidigt på morgonen för att jag och Kex skulle med mamma och Zenta till bevaknigskursen. Det var riktigt roligt att vara med den här gången. Dom hade det här kurstillfället inomhus. Eller kanske inte inomhus precis men vi var i alla fall på sjukhuset där de håller på att bygga nytt. Så där inne lekte vi "tjuv och tjänstehund". Jag hjälpte till med att vara figurant igen. Var till alla hundarna förutom två som jag ville vara med och kolla på. Det är riktigt kul att se olika hundar jobba. Alla gör så olika, är så olika. Zenta är ju yngst av alla hundar i gruppen. Men hon var duktig. I början var hon lite pipig. Men ju längre in i byggnaden hon kom desto mer självförtroende fick hon och hon "växte med uppgiften", som Viljo sa.
Det här är ju en helt annan sak än att jobba utomhus. Det var dammigt, ett helt nytt ställe, konstiga saker som stod lite över allt osv. Efter att alla hundar hade kört så gick de in och pratade lite men efter det så åkte jag och mamma hem. De skulle ha gått ner i källaren också, bara för att gå i möker. Det var lite synd att vi var tvungna att åka för det hade varit spännande att se hur alla hundar skulle ha reagerat på det.
På eftermiddagen så åkte vi till stallet där det skulle vara hoppgrupp. Det var kul. Bortsett från att jag höll på att dö. Jag ramlade av och det kändes som om hon skulle kliva på mig. Filippa, hästen jag rider på hoppgeruppen, tar alltid väldigt konstiga språng! Men det här var verkligen ett vääldigt konstigt hopp hon gjorde. Hon brukar inte få av mig så lätt. Har bara ramlat av 2 gånger av de där sprången. Som tur var gjorde jag inte illa mig mer än att det låste sig i ryggen men det fixade Felicia när vi ridit klart. Jag blev så arg när jag ramlade av och när Nadja frågade om jag skulle vila lite så svarade jag med ett irriterat "Nej!" att jag inte alls tänkte vila. Jag tänkte så här att om jag skulle vila så skulle ju Filippa ha vunnit och hon skulle inte få vinna en gång till! Så jag satt upp igen och Nadja frågade igen om jag inte skulle vila lite och jag svarde än en gång NEJ. Och den gången kom jag över hindret utan att landa på marken efteråt.
Efter ridningen så gick jag ner och tränade med Kex. Det gick rätt så bra faktiskt. Kul som vanligt ;)
Efter det så kom familjen Grönsås hit. Även Felicia var här. Rolig dag som sagt. 
Men det bästa på hela dagen var ändå på morgonen då jag fått en mms av Lotta, Hesiodos Kennel, med en bild på Fixas valpar. Det var roligt att hon mmsade!!! :) Jaha, då har lilla Ida blivit mormor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0