Lydnad på stan :)

Och självklart glömde jag kameran! Det sista jag tänkte när jag satte på mig jackan var att hämta kameran, kort minne jag måste ha, haha ;)
Idag blev det en liten impulsgrej jag kom på. Jag hade så himla tråkigt här hemma med musiken och ingen lust hade jag att varken gå ut med Kex eller träna med henne här hemma. Men så fick jag idén om att jag ville ner på stan och träna med Kex på Fristadstroget. Så jag ringde Felicia och Sanna och frågade om de ville hänga på.
1 timme senare befann vi oss nere på stan. Det var både skönt och kul med lite miljöombyte.
Vi åkte buss ner till stan. Kex har bara åkt buss en gång tidigare en vääldigt kort bit och hon var valp. Men det var inga problem alls. Fast hon hade ju lite svårt att ligga stilla i mattes knä när det kom in en massa med trevliga folk på bussen som man kan springa och pussa på.
Träningen på Fristadstorget gick bättre än jag förväntade mig! Hon brydde sig inte ett smack om alla folk som antingen stannade och kollade eller gick förbi. Det enda hon reagerade på var när en tant stannade med sina två hundar och tittade. Hennes unghund hoppade fram för att leka när Kex sprang på inkallningen och den vuxna hängde på och började skälla. Kex kollade lite kostigt på dom och gjorde en båge förbi där dom stog. Men annars var det ingenting som hon la större energi på. Jag körde inte rutan eller apporteringen. Hade ingen lust att sätta ut en ruta där alla gick och jag har inte köpt några nya apportbockar heller än.
Efter att vi varit på stan stack vi hem till Felicia och kollade på Beck - Levande begravd. Jag tycker den var bra!! Fast jag blev bra rädd där några gånger, hahahha, eller hur Sanna? ;)


Fotograf: Hans T                Hund: Busiga Zenta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0