2011

Kanske är dags att göra en liten summering av året som har gått. Hm... få se nu. Vad är det vi har gjort egentligen??
I februari åkte jag iväg och tog emot SLRK's Frida-pris (ett ungdomspris för de ungdomar som håller på med sina Lagottos) och sen fick jag med mig ett diplom på 3-Bästa lydnadslagotto också.
Innan det fyllde också världens bästaste Kex 2 år! (Oj, hjälp hon blir ju tre nästa år...)
Den 3 & 4 april debuterade vi i klass 2 och kämpade hem 2 första pris. Och i maj tog vi hem det sista första priset och erövrade titeln LP2. Tjohoo!! :D
På påsklovet åkte jag och Kex också upp till min kära broder och hans familj. Guh, jag kommer nog aldrig glömma tågresan med den hemska familjen på tåget, hahah. Men Kex var så duktig och brydde sig inte alls, bara låg och sov under sätet hela vägen.
I maj var vi också borta i Sundbyholm och hade uppvisning med ungdomsgruppen under Sundbyholmsdagen. Årets första utställningar genomfördes också i maj.
Juni startades med tre-klubbars. Guh, så kul vi hade där! Hahaha, vilket lag vi va, va? Helt klart bäst även fast än vi kom tvåa ;)
Här hade Marie och Rocky ombytta roller en stund ;)

Vi fortsatta juni med skolavslutning och vidare mot SBS hundläger där jag jobbade som medhjälpare. Såhär i efterhand va det riktigt roligt! Nu håller vi tummarna för att jag får vara med på de lägrena jag säkt till i år också! ;)
Juni avslutades i småpanik då jag kom på att jag glömt anmäla till ungdoms-SM. Nästa år så ska jag va först med att anmäla, haha...
I juli hade vi en liten Lagotto-träff ute på klubben. Det var roligt! Hoppas vi hittar på något sånt nästa år också!!
En utställningshelg startades augusti med. Där fick Kex äntligen sitt andra cert och fin fin kritik dom andra dagarna. Även Zenta fick med sig hem cert den här helgen. Men hon fick ju några fler än bara ett hon ;)
Ett lydnadsläger fick vi också åka på i augusti. På bilden ovanför tränar vi för en jätteduktig tjej, Sofia Edlind. Efter att hon sett oss köra lite, tyckte hon att jag och Kex skulle söka in till Talangtruppen vilket vi också gjorde i september. Vi blev uttagna som första reserv av de 30 som sökt in och av de 9 som togs ut. Aldrig, hade jag trott att vi skulle komma så långt!!! Nu får vi se hur det blir nästa år. Kanske söker vi in då med. Vi får se, vi får se...
Lenas Hoffe

I oktober så började vi träna med Lena och Leif. Har fått en massa tips av dom och jag är så glad att jag och Kex får vara med och träna med er!!!
I oktober var även ungdomsgruppen iväg och kollade på vallning hemma hos Leif. Då fick Zenta prova på att valla. Hej och hå, så roligt man kan ha, sa Zenta ;)

I november hade vi uppvisning på stan tillsammans med Bella och Anna. Måset berömma våra hundar igen. Fullt fokus fast än att folk nästan gick in i oss. Superbra jobbat! ;)
Kex kastrerades också i november. Det var nog nåt av det bästa som Kex har fått göra. Nu kommer hon slippa alla dom jobbiga löpen och hon har blivit mer "harmonisk" (eller vad man ska kalla det) som hund. Den där lilla bitchen som kunde titta fram ibland är borta ;)
I december drog vi i 9B iväg till Norge och tjejerna tävlade i Lego League. Vilken resa, haha, massa mackor blev det i alla fall... och godis. Det va det vi levde på ;)
Vad har hänt mer under året? Jo, nu höll jag ju på att glömma två supersaker juh! Mamma och Zenta klarade cert-provet för tjänstehund och därmed blev hon VÄRLDENS första Berger Picard som är tjänstehund inom försvarsmakten. Senare blev hon ju också världens första Berger Picard som är svenskutställningschampion. Två nya titlar har hon fått under 2011!! Heja, heja Zenta och mamma!!!!!! :D

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv: oj, nej det hade jag inte märkt. haha ojdå tack! ;D

2011-12-30 @ 17:39:38
URL: http://feland.blogg.se/
Postat av: linnea

Kul med summeringar, kanske ska försöka göra en själv (om jag kommer ihåg något med mitt guldfiskminne) ;).



Och pris för att vara en av de tre bästa lydnadslagottosarna säger ju bara allt om hur duktiga ni är!

2011-12-30 @ 21:32:00
URL: http://tassarna.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0