Frustrerad

... är något jag hatar. Varje mattelektion är att så gå rätt ner i dya, sjunka riktigt djupt och sen kan du ju försöka att ta dig upp igen. Det är inte så lätt och när du väl kommer upp så stinker du både skit och är helt utslagen av ansträngning. Jag tycker matte är jobbigt. Varje mattelektion sitter jag där och verkligen försöker förstå men det är som om det sitter nåt ivägen och det bara går inte. Så fort jag slår upp matteboken och tittar på talen får jag en gråtklump i halsen vilken jag försöker svälja tillsammans med frustrationen om att jag inte fattar. Det gör mig verkligen frustrerad!! När jag hör alla andra prata om vilka tal dom är på och när dom säger 'Oj, det här var ju superlätt' är det inte precis så att det blir lättare. Jag har lust att bara skrika åt alla att hålla käften och sen springa där ifrån och aldrig mer behöva kolla i en mattebok igen. Jag är rätt så bortskämd egentligen då jag har rätt så lätt för de andra ämnena, jag har lätt för att lära men när det kommer till matte då är det något som låser sig. Frustrationen jag känner över att det är så gör mig fullständigt galen.. :(
Nej, nu ska jag ta mig något gott att äta och sen ska jag sova...

Kommentarer
Postat av: Erike

Jag kommer i håg den känslan...jag HATADE verkligen matte!!! RIng om du vill ha mental stöttning! Kram

2011-09-02 @ 19:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0