Västerås Rocklunda - årets första utställning + söktävlingarna

Hej o hå! Vilken intressant och lärorik helg det har varit! Härligt! Hund har stått på schemat, som vanligt, båda dagarna. Passar mig alldeles utmärkt!
Igår va jag och Kex på utställningen i Västerås, Rocklunda utställningen. Jag är väldigt nöjd med Kex. Hon tyckte som vanligt att det var super roligt. Sprang så nöjd runt i ringen och charmade till sig lite extra ;)
Kex fick rött kort = excellent och kritiken hon fick lyder:

Bra skalle, fina mörka ögon, aningen lång i snospartiet.
Bra päls, lagom kropp och vinklar, rör sig med ett lätt flecibelt steg.
Aningen löst fram. Härlig utstrålning.

Excellent, ökl (öppenklass) 2:a CK (champion kvalité) btkl (bästa tik klass) 4:a

kex 2011-04-16-1.jpg
FOTO:
Dorota Gustafsson 

I söndags var jag ute på klubben större delen av dagen. Var där redan kl sju på morgonen. Jag hjälpte
Viljo att skriva sen på lydnaden. Men innan det följde jag med ut i skogen och kollade på vad sök egentligen är för något. Det var super roligt! Jag har aldrig varit med på sök förut. Men det verkar vara jätte kul och jag tror Kex skulle tycka det också. Mycket springa i skogen och hitta personer. Fast det verkar vara väldigt svårt att lära in. Det är många delar som ska finnas på plats. Verkligen sugen på att prova det men det krävs många några personer till det så vi får väl se. Jag lärde mig mycket av i söndags. Måste göras om!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0