Vad gör man inte för sin hund?


Foto:
Gustaf Tanghöj

Idag är det torsdag. Nu har det nästan gått två veckor i skolan och jag måste säga, fast än alla andra tycker tvärt om, så gillar jag vårat schema. Visserligen en del vääldigt långa lektioner och onsdag + torsdagar är det bara 5 minuters raster. Men jag tycker att det flyter på bra. Håltimmar tycker jag är så himla tråkiga. Vad ska man göra liksom? Varför inte sluta tidigare istället. Så det här schemat är verkligen min typ av schema. Jag gjorde alla läxor imorse och i skolan så nu tänker jag sova en stund framför TV:n. Gick upp kl. 6 imorse för att mamma skulle åka till jobbet kl. 6.45 och jag vill gå ut med Kex själv. Så visst kan man offra en timmes sömn för sin hund!? ;)
Igår var det valpkurs på klubben. Och måste säga att jag lär mig en hel del och försöker ge så många tips som möjligt till kursdeltagarna. Alla i kursen har verkligen jätte trevliga hundar!! När jag var och hjälpte till med valpkursen satt Kex i bilen och mamma och Zenta körde lydnad. Zenta är verkligen en hejare på kvarstannade övningarna! En hel del har ramlat ner i Zentas huvud på senare tid. Spåret går jätte bra för dom nu!
Efter valpkursen körde mamma mig och Kex en snabbis innan vi skulle hem. Då hade Kex suttit i bilen i två timmar och var rätt så glad när vi gick ner till plan. Och det gick bra också!! Nu imorgon ska vi ut till klubben igen och få träna med Leif och Kiwi! :D Sen blir lördag en tråkdag för Kex del. Nej, nu ska jag soooooova innan jag ska till stallet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0