Inte vara nervös



Yeesss, vilken bra dag det varit idag! Först MVG på idrotten sen ut till klubben där träningen var lyckad! Tränade med Leif idag, taaaaaaaaaaaaaack!!!, jag och Kex fick bara 8-10:or av honom! Så förutsättningarna för söndag ser ju bra ut! Nu gäller det bara att inte bli nervös. Söndag innebär också en andra gång på bevakningskursen för mamma och Zenta. I veckan nu har jag fått ligga i skogen bland alla mygg och knäcka pinnar. Det är en ljudövning som dom gör på kursen. Då ska en person ligga i skogen, hunden ska inte se att man springer iväg så det är bäst om man går ut när inte hunden märker det, och knäcka pinnar, prassla med kläderna eller bara göra ifrån sig något litet ljud som låter lite grann. Då ska jag knäcka med t.ex. pinnar ungefär när mamma och Zenta är 10 m ifrån mig. Zenta ska då markera att 'där är det någon!' Mamma släpper Zenta och jag buser järnet med henne.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0