Minifälttävlan




Jag och Tuss värmer upp.

Ja, idag har det varit en dag ute i stallet. Va rätt så kul faktiskt. Roligast var dressyren ;)
Det blev väldigt stressigt innan jag skulle starta. Hann värma upp i ungefär 10 min innan jag skulle in och rida. Glömde bort dressyrprogramet och kunde inte hoppbanan. Nice.
Men det gick ju bra. Kollade på Carro som red Solan före mig så då kom minnet tillbaka.

Helhetskritiken på dressyren var: 
Trevligt ekipage. Hästen är uppmärksam på sin ryttare. Ryttaren bra sits och bra följsamhet.
Bra grundtempo genom hela programmet. Fin form.
Lycka till i fortsättningen.

Nu ikväll när jag var ute med Kex tränade jag linförighet, läggande, ställande och inkallning + rutan. Linförigheten har hon börjat slarva ordentligt med den lilla rackarn! Hon sätter sig inte alltid i höger och helt om halt. Irriterande. Läggandet och ställandet är det inga problem med (peppar peppar) lika så inkallningen. Tränar lite på ställandet där med. Går hyffsat framåt. Rutan tog vi ett jätte kliv in i idag. Så himla kul när det går framåt :)
Har tränat på den inne nu så imorgon ska vi se hur det går när vi flyttar ut den. Blir ju lite annorlunda då. Men inne går det bra. Vi går fulla längden från rutan och så skickar jag och Kex springer med fullfart in i rutan och stannar på mitt kommande. Duktig flicka. Får väl kanske ta och visa er någon gång hur jag gör nu när jag lär in den? Nej, nu ska jag lägga mig och läsa lite mer NO. Som sagt prov på fredag. Jippie... Aja man får väl se något positivt med det. Jag kommer i alla fall somna snabbt de här dagarna, hahaha ;)


Kommentarer
Postat av: carro

Du o Tuss var ju superduktiga:D<3

2010-10-25 @ 17:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0