Tips: Stärk banden

Hej! Nu var det ett bra tag sen jag kikade in här senast!
Jag och Kex har börjat varva ner på lydnadsträningen lite nu. Det går ju inte att träna när det är mörkt, snöar ich blåser som sjutton! Men ibland är det viktigt att bara ta det lungt ett tag. Låta allt som man tränat på under ett tag sjunka in ordentligt. Vi har faktiskt mest bara lekt de här dagarna. Varit ute en halvtimme och bara busat. Kanon kul! Ett tips som jag vill ge er är att bygga upp en bra relation till eran hund. Utan den är det... inte alls lika roligt. Lek med era hundar. Har roligt och hitta på nya saker. Så stärker man banden mellan sig och sin hund. Övertyga din hund att den kan lite på dig. Men för att hunden ska lite på dig måste du också våga lite på den. Jag litar på Kex till 130% och hon litar på mig minst lika mycket. Det är super viktigt att du vågar gör det!
När Kex bara var en liten valp åkte jag t.ex. skottkärra med henne, pulka åkte vi också och barnvagnen satte jag henne i och körde runt kvarteret. Det är några exempel på vad man kan göra för att få hunden att lite på dig. Det här är ju inte något man bara kan göra när hunden är valp. Jag gör det fortfarande. I måndags åkte vi pulka tillsammans, inga problem med det. Hon bara viftade på svansen och hoppa i pulkan och så fick jag köra henne upp för backen igen. Latmasken orkar inte gå själv ;)


Yeey, kul med rutschkana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0