TREKLUBBARS & UNGDOMS-SM





Heeey!
Tänkte berätta lite om träningen igår.
Igår blev det lydnad vi körde, inte spår som jag trodde. Det gick inte så jätte bra igår precis...
Det var skotträning på klubben igår och medans dom sköt skulle vi leka med hundarna. Kex var intresserad av att leka tills dom sköt andra skottet. Då blev hon lite orolig och låg. Hon hade inte lust att leka, bara vara stilla och titta?? Leif sa att han inte tyckte det syntes att hon blev låg och att jag skulle bara fortsätta som jag gjort. Men jag märkte ju förändringen på Kex. Sen tror jag också att hundarnas oro smittade av sig på varandra. Det var ingen som var så där livrädd så att de ville ta till flykt, alla förutom Charlie blev bara låga. Så fortsatte också träningen. Charlie var den som kom igång först igen. Sen efter ett tag blev även Chilli sitt vanliga jag. Men Kex var fortfarande låg och ville inte vara med, det var inte direkt så att hon var rädd. Det var mer att hon blev låg och tyckte det var lite obehagligt. Men sen fick Chilli fart på henne också och hon blev som vanligt igen. När hon var så där låg blev läggandet söligt och hon sackade efter i linförigheten. Inte alls likt Kex! Linförigheten är ju hennes starka sida, men det var inte heller kul just då. Jaja, huvudsaken är att det gick över i slutet!
Innan jag gick in till de andra som gått för att fika körde jag lite agility med Kex. Hon är så otroligt rolig att köra med! Hon fattar på noll sekunder vad hon ska göra och tycker det är skitkul! Och när jag ser att hon har den där alldeles speciella glädjen blir man så sjukt glad själv!! Går inte att beskriva känslan.

Igår skrev jag också upp mig på listan för att vara med i treklubbarstävlingen i Lk 1. Fler i våran grupp ska vara med, eller de flesta i det laget kommer från våran lilla grupp. Kul! Har man någon att prata med ;)
Sen var det ungdomsgrupp igår som jag inte kunde vara med på. Men jag gick i alla fall upp och hälsade på! Och då frågade Malin om inte vi kunde vara med I Ungdoms-SM. Hon skulle ställa upp i lydnaden och juniorhandlingen sa hon. Och Elin ska vara med i agilityn. Så jag tänkte varför inte? Så nu har ska vi vara med har jag bestämt! Så nu alla mellan 7-25 år, var med ni också!! :)

Nej, usch. Nu måste jag gå till mitt utvecklingssamtal....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0