NU VAR DET KLIPPT :(

Idag har det inte varit någon bra dag. Den började med att jag vaknade av att Zenta hoppade som en idiot upp i min säng och landade på min mage. Ja, då vaknade jag ju i alla fall. Sista lektionen idag var matte och jag dampade sönder på matteboken. Kex var hemma idag, positivt!!! Skyndade mig ut med Ida och Kex, i regnet. Sen tog jag fram saxen och klippte Kex som inte alls hade lust att stå stilla idag. Men jag gav inte upp och ja, det blev väl som det blev...
När jag klippt klart var det min tur att klippas. Jag skulle ta 5cm på längden men den dumma frissan tog hela 10cm!! Så, hej korta frissan. Du är INTE välkommen! Hahaha, nej usch och blää. Slut med allt klagande.
Kom nyss in med Kex efter att ha lagt spår, busat och kört lite lydnad. Spåret gick bra! Hade fler apporter i idag och försökta sakta ner farten. Vilket fungerade! Hon tog alla vinklar super, det var fyra vinklar, och hon spårade hela tiden. Förutom ungefär tio meter och då lyckades hon missa en pinne. Men alla andra sju tog hon.

Så såg spåret ut ungefär :)
Lydnaden gick också bra! Vi tränade på ställande läggande och stanna. Hon har blivit jätte bra på ställande och läggande! Just det, skulle ju köra apport nu när jag kom hem. Aja, får bli imorgon. *host* måååste ta tag i det momentet igen! Det är ju bara tre veckor kvar till tävlingen.
Orkar inte kolla stavningen, hahaha. Ni får stå ut med några fel här och var.
Sov sött, nu ska jag försöka vänja mig vid mitt alldeles för korta hår.... ;)


Kommentarer
Postat av: Lisa och Arwen

det är snyggt med kort hår, så de så!! =D

gäller både hundar och människor..

Jag klippte Arwen för någon dag sen, och råkade klippa alldeles för mycket på ena "skinkan".. tur att det var höger "skinka" och att domaren förmodligen inte kommer se det =P

2010-05-11 @ 06:06:51
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0