EN TILL TÄVLING!





Jag vill med detta inlägg anmäla mig till ännu en tävling! Den är hos Fluffmonster och temat är bästa tipset vinner! Alltså det bästa hundtipset man har. Jag hade väldigt svårt att välja vilket jag skulle ta men det här tycker jag är viktigt om man vill tävla och så med sin hund.

Jag har sett många hundar som avskyr att visa tänderna. De t.ex. morrar/backar undar/får panik. Och om du vill tävla med din hund så spelar just tandvisningen stor roll i vissa tävlingar. Som t.ex. utställning och lydnad kan inte din hund backa undan/morra/få panik osv, för tandvisningen. Då, särskilt i utställningen, kommer du inte komma så långt.
Mitt tips är då att redan när hunden är valp låta alla titta i munnen på den. Varje person som tittar i valpens mun ska då ha en godisbit i handen som den stoppar in under hundens läpp medans han/hon tittar på tänderna. Godiset ska hunden tycka är gott!! Om du gör så varje gång någon ska kolla på din hunds tänder kommer din hund garanterat inte backa undan, morra osv, för tandvisningen. Eftersom den då kommer tänka " tändvisning=godis" !

Kommentarer
Postat av: Elin

tack för ditt intresse i tävlingen =)



Håll tummarna ;)

2010-03-17 @ 18:03:51
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0