HUNDLÄGER SVENSKA BLÅ STJÄRNAN


Jenny & Kex: Vill du se en stjärna, se på oss! ;)

Hej! Nu har jag och min käraste lilla hund kommit hem igen från 5 dagar från hundlägret i Säbyholm. Det har varit sådär kul, men mycket nyttigt för Kex... och mig, kanske, nu har jag ju varit tvungen att träffa andra människor och inte vara blyg ju, haha social träning kallas det ;) 
Lydnaden uppnådde inte mina förväntningar. Vi körde grunden där. Målen i lydnaden för det här lägret var tydligen att hunden skulle kunna, innan vi slutade: Inkallning, stanna, fot och platsliggning. Kanske aningen för lätt men samtidigt var det bra att gå tillbaka och repetera från grunden. Men vet ni va, på tal om annat, Kex har blivit bättre på agility, vilket jag glömde säga till hon som kom från tidningen (vilken tidning hon kom ifrån vet jag inte). Nu kom jag på att jag faktiskt också har lärt mig en sak. Jag har lärt mig göra första hjälpen på hund. Det kan ju vara bra att kunna! Så nu vet jag precis hur jag ska göra om det händer något. :) (Hmm.. glömde jag också säga till hon från tidningen, ajdå :()
Som sagt kom det en tant och tog kort på alla deltagare och intervjuade några av oss. Hon intervjuade mig och det var ju roligt, sen hade hon fått ett fint kort på mig och Kex medan vi körde agility. Så vi får väl se, kanske dyker jag och Kex upp i någon tidning här framöver, vem vet ;)
En sjukt kul sak som hände var att en från svenska blå stjärnan frågade om jag ville utbilda mig till ungdomsledare för svenska blå stjärnan. Läger ledarna tyckte tydligen att jag var tillräcklig duktig och att jag skulle passa som det och hade rekommenderat mig. Så i september och oktober blir det en helg som jag åker och utbildar mig till ungdomsledare, kul va!? :D
Förlåt för hoppandet i texten men måste bara få brätta det här. Vi körde en lek på lägret sista kvällen som heter röda vita rosen. Där ska man ha ett föremål, i vårat fall en toalettrulle, som "ros". Det ena laget ska gömma föremålet på ett ställa. Sen när dom är klara springer dom och gömmer sig och de andra laget ska då komma ut och försöka få tag på personer från andra laget som ger en en ledtråd om var saken finns. Jag och Lina, en tjej på lägret, kom på att vi tar ut Kex så får vi se om hon hittar den. Kex spårade oss på en gång till toalettrullen utan problem. Hahaha, där fick det andra laget tji, vi hittade den på fem minuter. Andra gången tog vi ut Kex igen, och nu visste ju de andra laget att jag hade henne och att hon kunde verkligen spåra. Så dom försökte göra det svårare för henne. Dom hade gått in i skogen alla sju stycken och omkring i cirklar allihopa, i heeela den lilla skogen, bollat rullen mellan sig och spåttat på marken och sen hängt upp rullen ganska högt upp i ett träd. Inga problem sa Kex och gick, när vi gick förbi den skogen, rätt in och spårade direkt upp rullen som hände där högt uppe i ett träd. Inga problem ;)
Hhahaa, såå kul att se allas miner när vi kom med rullen. Nemo tyckte att jag skulle sälja Kex dyrt, men inte kan man väl sälja sin bästa vän!? 

Kommentarer
Postat av: felicia

SV: :O:O:O:O:O hur kan DU INTE gilla den???????? :)

2010-06-24 @ 21:50:17
URL: http://flizaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0