EN BRA START PÅ EN SUPER SOMMAR

Idag har det varit en lååång dag, men rolig! Tidigt imorse åkte jag och Lotta iväg till Avesta på utställning :) Och man kan väl inte säga annat än att det gick bra, jag är nöjd! Hon är så fin min "lilla" hund. (Y)
Kex vann sin klass och fick ett CK och fin kritik. Sen när det var bästa tik tävlingen gick vi inte vidare där. Men, vad gör det!? Vi hade kul och Kex var precis lika duktig som hon brukar, peppar peppar ;)

Kex kritik:
15 månader tik av större storlekmed mycket fina kroppsproportioner. Utmärkt huvud med bra linje, vackra runda ögon och korrekt nosparti. Bra hals, passande förbröst, välkroppad, välvinklad bak, utmärkt benstomme, något lågt ansatt svans. Utmärkta röresler, lovande päls. Härligt temprament och välvisad.
Unk Kv1 Kk1 Ck1

Sen var Athos där, Tristan och Ida valp, som visade sig bra i juniorklassen och gick vidare att tävla om bästa hane, men där åkte han tyvärr ut. Men starkt gjort att komma så långt på sin första utställning!! :) Sen vill jag säga suuuuuuper stort grattis till Camilla och Gazton som blev champion idag! Stort jätte grattis från mig och Kex!! 
Sen vill jag tacka Lotta också för att jag och Kex fick åka med dig idag, tack! :D  

Super trevlig dag idag! Flera sånna dagar vill vi ha!! Hahahah.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0