MH BESKRIVNING

Nu är vi hemma från MH:t. Jag är nöjd och Kex skötte sig bra! :)

 
del 1                         del 2

Klicka på bilderna för att se dom i större format.

Ovanför har ni beskrivningarna. Jag tycker att Kex var duktig.
MH:t börjar ju med att ekipaget ska hälsa på testledaren. Det gjorde Kex med glädje, som vanligt. Att gå ifrån matte var inte lika roligt men hon gick i alla fall tills Bonnie, testledaren, vände. Jag tror inte riktigt att Kex förstod att jag inte följt med fören hon vände sig om och såg mig stå några meter bort. Då var det inte lika roligt längre. Jag blev så förvånad att hon ens följde med Bonnie. Som jag trodde innan ville inte Kex leka med testledaren, men med matte lekar man ju gärna. Vi skulle kasta en "trasa" mellan oss och när jag fick den ville hon ta den och när Bonnie hade den kollade hon bara på tills hon kastade iväg den. Då blev den kul igen.

Sen skulle Kex få "jaga hare". Första gången den for iväg tror jag inte ens att Kex såg den. När vi gick och kollade på den ville hon ta den men då fick hon inte. Sen for den iväg en gång till då sprang hon lite tveksamt efter, kollade va det var för något och sen sprang hon tillbaka till mig. 

Aktivitet kom sen. I 3 min skulle vi bara stå stilla och inte göra någonting. Jag gjorde inget men Kex är ju som hon är och eftersom det inte hände något intressant hittade hon på lite egna trix att underhålla sig med. Hon nosade i marken, lekte lite med någon pinne och gick runt. 

Sen gick vi en bit och kollade på en tjej som kom ut från skogen i en stor regnkappa och såg lite skrämmande ut för hundarna. Kex kollade bara på henne, skällde inte eller något, och sen när jag släppte henne sprang hon fram kollade läget och såg att det satt en människa där och blev väldigt glad. När hon hälsat på figgen så gick hon där ifrån igen och hade inte lust att leka med henne. 

Sen har vi dumpen. Det är en overall som ligger på marken som plötsligt skjuts upp från marken medan man går emot den. Här blev Kex arg men efter att jag gått fram och pratat med overallen kom hon också fram och nosa sen släppte hon den helt. När vi sen gick fram och tillbaka var overallen inte alls intressant. 

Så har vi ljudet. Då går man på en stig och plötsligt börjar den låta en massa skrammel. Kex skällde inte här som hon gjorde på dumpen. Hon gick fram när jag gick fram och så nosade Kex på den sen släppte hon även den helt och hållet. 

Så har vi spökena. Det roligaste tyckte jag. Kex kollade bara på dom tills en av dom tog ett steg innanför hennes osynliga gräns. Då blev hon arg på dom. Men när jag gick fram och pratade med ett av spökena kom hon också fram och när hon insåg att det var ju en människa blev hon glad och följde med med vifftande svans, fram till det andra spöket.

Så har vi skotten vilket vi stuntade i. Eftersom Kex reagerade mer än vad hon brukar när de andra sköt så sket vi i det. Vi frågade runt lite innan och man behöver tydligen inte ha gjort skottet för att få tävla i appellen. Så då som sagt struntade vi i det.

könt, nu har vi fått gjort ett MH, jippi!! :) Det var jätte kul att se hur Kex reagerade på allting och sen vill jag tacka för att klubben gjorde en extraplats åt oss. TACK!!


Kommentarer
Postat av: Carro

Lycka till i morron!!=) det går nog bra!!;D jag överlevde ju hos henne, haha=D kramkram<333

2010-07-09 @ 23:34:30
Postat av: Lisa och Arwen

visst var det rolig =D



kex var lite lik Arwen på vissa saker, passiviteten bl.a. =P Lagottos kan inte ha tråkigt i skogen haha

kram

2010-07-10 @ 16:01:09
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0