Memory time




På sommaren är det ett måste att spela memory! ;)

Igår kväll åkte jag och Kex ut till EHDK (Eskilstunas hunddressyrklubb) och mötte Malin och Pingla som också skulle vara med på deras allmänna träning. Jag tycker den var bra. Det var en instruktör som körde oss andra, det blev mycket störande moment när alla körde linförighet samtidigt, men det var bara bra! :)
Tränaren (har ingen aning om vad han heter, men bra var han i alla fall) sa att Kex hade jätte bra kontakt med mig så jag måste sluta titta på hunden!! Sen sa han också att jag skulle lugna ner mig?? Han tyckte väl att jag var för flamsig? Jag tycker att det gick rätt så bra igår. Efter ett tag när Kex släppt alla andra och började konsentrera sig på mig på heltid så gick det bra. Och gissa vad, hon låg på platsliggningen! :D Jag gick inte lika långt som dom andra men gu vad glad jag blev!!! Suuuper, haha ;)
Ikväll ska jag ut till bruks och köra lite där, ska se om det är någon snäll liten människa som kanske har lust att kolla på oss...

Kommentarer
Postat av: Nadja

Hejsan.

Tack så mycket, lillkillen är helt bedårande. :)

Han är bara 13 veckor nu, rakt på väg in första trotsen. ;)

Jo, det är min hund, vi hämtade honom från Piteå för drygt en månad sen, Jowiks kennel heter dem och har helt underbara djur. Här uppe i norr är det ju inte så många som har lagotto, men jag tycker att det är en jätte fin ras. :)

2010-07-16 @ 01:00:47
URL: http://soderena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0