LYDNAD DAG 1

Poängen:

Platsliggning: 5
Tandvisning:
10
Linförighet: 7.5
Läggande: 9
Inkallning: 8
Ställande: 9
Apport:
8
Hopp över hinder: 10
Helhet:
8
160p första pris!

Hej hopp!
Tänkte att jag slänger in ett inlägg nu om dagen som gått. Det var tidigt upp och kl. kvart i 7 bar det av först mot Malin och sen vidare mot Sthlm. När vi kom dit rastade vi hundarna lite och körde två platsliggningar, vilket gick bra! Sen var det dags för samling och vi fick veta startnummer osv. Jag och Kex startade som nummer 10 idag och det var 16st startande i vår klass. Så det blev två platsliggningar. Kex var såå duktig idag på platsen. Hunden brevid henne började helt plötsligt, när det hade gått halva tiden, rulla runt och 'buslåta' sen gå en bit mot Kex. Min tanke då var "Nej nu reser hon sig!!" Men icke sa nicke. Jag stog där och gäspa lite och Kex svarade genom att slicka sig runt munen (lugnande signaler). Jag tycker dock att domaren var lite hård i sin bedömning där. Kex reste sig inte eller kröp inte längre än sin egen längd. Det ända hon gjorde var att klia sig lite och slicka sig på tassarna. En 8 kunde hon väl i alla fall ha fått!? Men, men jag är bara så glad att hon låg kvar fast än hunden brevid henne rulla runt och reste sig!
Tandvisningen var självklart inga som helst problem!
Linförigheten måste hon haft något i baken som kliade. Den första sträckan medan vi gick kliade hon sig. Och andra halten kliade det lite på halsen. Så linförigheten var väl inte den bästa precis. Men sen efter det gick bra!
Det övriga momenten tycker jag fungerade bra!! På inkallningen hade hon lagt sig ner innan jag hunnit komma fram och apporten tuggade hon liten på. Men min hund ääääger!! Wohoooo! ;)
Sen innan resultatlistorna hade kommit upp så fick jag migrän och vi var tvugna att åka hem :( Usch, för migrän! Inte kul! Så tyvärr vet jag inte hur vi ligger till men jag kan säga så mycket att vi i alla fall inte ligger på sista plats! Och det viktigaste av allt är att vi visade alla hur himla kul vi har ihop på plan!! ;)


Titta vad fint hon ligger, hon har stenkoll på matte ;)


Linförigheten, jag vet sluta kolla på hunden Jenny! Hahaha....


Läggandet under gång.... :)

Ha det så bra nu resten av dagen. Nu ska jag vila bort resten av migränen ur mitt huvud och ladda om inför morgondagen! Hahaha, vad kuul det ska blii!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna & Tristan

Säger det igen. Ni är så duktiga! Synd att ni ska lägga av med lydnaden..

2010-07-31 @ 18:07:41
Postat av: Jenny & Kex

H: har faktiskt funderat lite på vi verkligen ska göra det. Pappa sa att han tycker jag är galen. Men vi ska börja med att ta en paus i alla fall. Sen får vi se eftersommaren igen. :) Tack :)

2010-07-31 @ 18:28:57
URL: http://posiitiv.blogg.se/
Postat av: Lisa och Arwen

bra gjort, fina poäng.. =)

jag tycker också domaren var hård, klia sig måste de väl få göra..

Arwen kliar sig ibland när jag tränar med henne, lite som ett stress-symptom.

Jag blir så sugen att själv tävla när jag läser om er, men jag känner mig inte alls redo..

kram

2010-07-31 @ 19:26:54
Postat av: Hanna & Tristan

Klart att det är lite galet att lägga av med något som ni verkligen har potential för och som ni är så himla bra på. Att ta en paus är inte fel, känn efter vad det är som ni vill göra. Ni har all tid i världen.

2010-08-01 @ 10:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0