Härlig förmiddag på klubben♥

Sitter här och glufsar i mig pizzarester från igår. Har precis kommit hem från klubben efter att ha fått vara med Malin och hennes gäng och träna :) Tack för att jag fick vara med! Nu är min hund trött i alla fall. Hon ligger här inne i köket under gardinen och snarkar. Idag gick det bra idag, inte super bra men bra så jag är nöjd. Det var jätte skönt att åka ut på morgonen och träna, måste göras om! Kex satte sig upp på platsliggningen. Jag blir tokig!! Ena stunden ligger hon snällt och stilla som om hon inte gjort annat, nästa stund hittar hon på lite allt möjligt. Pratade med Kjell om hur jag skulle göra och fick några tips som jag ska testa. Linförigheten/fritt följ går bra! Ska bara försöka få henne lite snabbare i helt om och höger om sen så! När jag tränar "fot" brukar jag kasta iväg en boll i vändningarna. På så sätt upplever jag att Kex blir snabbare och mer uppmärksam på mig. Jag kasar också iväg boll ibland när vi bara går framåt. Jag tycker att det fungerar bra att göra så. Kex har faktiskt blivit ännu lite kvickare och hänger med bättre i vändningarna. :)
Nu är det ju bara, ungefär, två veckor kvar till USM! Det verkar som om Kex snart ska börja löpa så det är bara att hoppas att hon håller sig tills dess. Om inte så finns det ju inte så mycket att göra åt det. Bara komma tillbaka nästa år med nya krafter ;) Men man kan ju hoppas att hon håller sig nu när det faktiskt går bra. Nej, nu tror jag allt att jag ska gå ut och lägga mig i solen ett tag innan det är dags för en prommis. Och senare i eftermiddag blir det valptitt, skojdag!! 
Ha det bäst i solen...  

Kommentarer
Postat av: Lisa och Arwen

oj löpa igen, Arwen är inne på sitt andra löp nu.. ungefär 6-7månader emellan.. har kex tätare löp då alltså.

Apropå platsliggningen, har du provat att korta ner tiden. Ibland måste man gå tillbaka några steg. Att du bara låter henne ligga 30 sekunder och sen belönar och sen kanske 1 minut osv osv. Hon är väl osäker, men börjar hon märka att hon gör rätt så återkommer självförtroendet säkert snabbt. Och sen träna mycket störningar, kör platsliggning när du är ute och går, bredvid en skola, bredvid en hage med djur. kasta bollar låt andra med hundar gå förbi osv osv. Så att hon blir säker i platsliggningen oavsett om andra hundarna reser sig på tävling.

Vad roligt att Ida kommit hem. Hon är så söt =D



kram

2010-07-17 @ 10:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0