MOGNADSFAS 3

Just nu.... känns det inte bra. Kom just på att om tre veckor ska Kex kolla sina höfter... hoppas det är bra, jaja det som är går ju inte att ändra på.

Idag fick jag hur som helst ett mejl från Lotta att en klippkurs är på G. Jag kastade mig över tangenterna och skrev att jag och Kex vill ju vara med, hoppas bara vi kom med nu då :) Så snart blir det att bada och kamma hunden. Då kanske jag inte behöver klippa själv i alla fall nu då. Mamma var inte villig att hjälpa till att betala, så jag får ta från min hundkassa. Jag sparade ju ihop pengar till en hund så då är det ju inte mer än rätt att lägga dom pengarna på Kex :)

På tal om heeelt annat så har Kex kommit in i mognadsfas 3. Hon ser spöken, oooh! Haha - nej men hon blir osäker för lite allt möjligt och igår drog hon ifrån mig och var borta ett tag. Där stog jag uten hund och ropa. Gu vad jag var arg på henne när hon tillslut kom tillbaka. Tror nog inte att jag blivit så sur på henne förut? Och det där med lydnaden hör ju till det här. Men det som är bra att mina sätt fungerar, tjohoo ;)

Okej, här går det snabbt från ämne till ämne. Mätte Kex för ett tag sen och hon var 44 cm i manken (hög)
och 45 cm lång, inte stor skillnad! Så det blir en large hund, inte vad jag har planerat men hon är ju så pass lätt att hon med lätthet kommer kunna ta agilityn med stomrfart! Och lagottosar är ju kvicka i fötterna också, plus att Kex har sån bra kontakt med mig att jag tror vi kommer kunna greja det riktigt bra. Agility kommer passa Kex, en lekig och glader sport. Inte som lydnad tråkig och allvarlig. Inget för Kex igentligen ;)

Imorgon kommer bästa JennIE med co. och plockar upp mig och Kex efter skolan så bär det till klubben. Kameran hänger på.

Vi ses imorgon, pöss på er sov så sött och dröm om praliner - hahahaa

Kommentarer
Postat av: Lisa

vilken dag ska ni på klippkurs, vi ska den 6e iaf.. =) då kanske vi ses då.



kram

2010-01-27 @ 21:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0