SUPER FREDAG!

Idag är det fredag, men inte vilken fredag som helst. Det är den första dagen Kex har varit hemma alldeles själv. Nej, inte helt själv. Ida var också hemma. Jag tycker att hon har varit duktig. Hon har inte bitit sönder någonting. Fast sen när Ida kom hem hade tydligen en liten olycka hänt, men i helhet så tycker jag att Kex skötte sig finimang för att vara första gången. Jag bokstavligen sprang hem på håltimmen och gick ut med doggsen.

Hela eftermiddagen, sen 15.00 har jag bara varit med Kex men nu medans hon äter och smälter maten tänkte  jag att jag kan kika in här så länge. Vi har hunnit ganska mycket faktiskt. Varit ute en lite längre tur. Och på den turen träffade vi en tant med en shelti så då fick Kex och han leka lite. Men det var det lilla det, Kex tyckte inte att han var så värst intressant och höll sig mer till mig. Och det är ju på ett sätt bra. Att hon föredrar att vara med mig. Sen frågade tanten om vi ville gå med henne och Musse så vi gjorde dom sällskap en bit. Sen gick vi tillbaka till ängarna och lekte av oss ordentligt! Det var verkligen super kul tyckte både jag och Kex. Vi lekte te fatt. Den som har leksaken blir jagad ^^ super kul!
Sen gick vi ner till skolan, mörkret började komma. Kex tyckte att det var roligt med lydnad, det var länge sen vi körde det nu och jag tycker att hon var duktig, särskilt eftersom vi hade lite störnings moment några meter bort som Kex struntade full ständigt i. Efter det, och lite mer bus, gick vi hem. Där väntade duschen och kammen på Kex. Och sist men inte minst busade vi ännu lite till, fast inomhus den här gången. Nu har Kex somnat brevid Zenta som hon inte träffat på hela dagen, gulligt :')
Mycket känns det som om vi hunnit mer och det är precis sånna här fredagar man längtar efter, och tänk nu kommer Kex vara hemma varenda fredag så varje fredag kommer bli lika underbar!!!! SUPER!

Bilder är tagna idag orkar bara inte ladda upp och fixa med dom nu.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0