Zentaaaaaaaaaa!!

Idag har vi varit med om något... läskigt? Vi gick på våran morgonpromenad precis som vanligt då plötsligt Kex och Zenta försvinner! Kex kommer lydigt när jag ropar på henne men var tog Zenta vägen? Hon är borta! Efter fem minuters ropande och hon inte kommer tillbaka till oss börjar vi bli oroliga. Hon är verkligen borta! Så vi sprider ut oss och börjar leta efter henne. Vi hör henne skälla ibland och jag börjar bli orolig för att hon har fastnat någonstans. Det låter som hon är långt borta. Kex börjar nosa av och fastnar för en riktning där hon trodde hon var. Eller Kex visste väl hela tiden vad det var Zenta höll på med...
Efter minst 20min letande och yttligare några skall från Zenta hör jag hur hon skäller från andra sidan vägen! I rosenforsparken! Så jag och Kex springer dit och möter några personer som kommer gående på vägen. Jag frågar snabbt ut om de har sätt en lös hund. Och de svarar båda nej. En frågar hur Zenta ser ut och jag får lite problem att beskriva henne... haha. "Ehm.. Hon ser ut som.. nej, men hon ser.. hon ser ut som en stor gatukorsning! Rätt så röd med mycket päls och uppåtöron" Det var min beskrivning av Zenta. Haha. Men han har inte sett någon sån hund. Och jag och Kex går vidare och bakom kröken kommer Zenta, hur glad som helst, mot mig och Kex. J*vla hund! Och gissa vad hon hade gjort då? Jagat ÄLG! Pappa hade sett henne på håll springa i full fart bara någon meter efter älgstackarn. Nu gick allt bra med både älgen och Zenta som tur var. Men tänk vad som hade kunnat hända. Hund! Men att hon kom ifatt älgen också det är jag förvånad över...

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha. Jag och min syrra var hundvakt åt hennes kompisars hundar Aisa och Assa. Vi var ute på promenad med dom och helt plötsligt så var lilla Aisa borta. Vi började skrika men hon kom inte. Efter typ 5 minuter blev vi riktigt oroliga. Och vi kunda inte släppa den andra hunden Assa heller, för hon hade skadat tassen (typ fått den kluven i två delar) och fick inte springa löst. Så där stod vi och skrek. Efter ungefär en kvart kom hon tillbaka... Man kan ju undra vad hon hade gjort? O.o

2010-12-11 @ 14:50:00
URL: http://karinkakis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0