LYYYYCKAD TRÄNING!! (Y) ;)





Hoho, här bloggas det på! Är tillbaka från klubben. Nu har den allmänna träningen dragit igång ingen och skott var det också idag. Kex reagerade på skotten. Hon blev lite orolig men jag tror det släpper ju mer vi övar. Medan de sköt körde jag inget. Jag bara gick omkring. Än så länge, medan hon fortfarande är skottberörd, har jag ingen lust med att gå ut på planen när dom skjuter. Så vi går runt lite varstans i stället. Efter skotten så var Kex fortfarande lite orolig. Vi gick ett litet tag men det släppte inte så då stack vi bort till agiltyplanen och rejsade runt. Och tänk så skoj det var!! Kex fattar otroooooligt snabbt! Särskilt agility där både massor av leksaker och godis kommer flygande. Kex har fått upp ögonen för gungan. Hon älskar den verkligen!! Vissa brukar ju vara rädd för den när den slår ner men min lilla tuffing körde på redan från första stund. ;) När vi kört agilty en stund så var humöret helt klart på topp så då slutade vi när det gick som bäst och sprang bort till lydnadsplanen. Där började med att lägga Kex ner mendan jag gick och ställde ut koner, la ut leksaker, satt ut minimatskålar och la ut lite apportbockar. Sen gick jag tillbaka till Kex och tog upp henne och körde linförighet. Vi gick runt sakerna, över sakerna och förbi dom. Kex strunta i sakerna totalt! Bara kontakten på mig, inte ens när hon råkade snubbla över en matskål tappade hon kontakten!! Haha, snacka om stolt jag blev då! ;)
Sen gjorde jag likadant med alla moment och hon sket i det. Körde även lite apportering med metallapporten idag. Hon tvekade lite, den var lite kall. Men sen när hon hade haft den i munnen en gång så tog hon den utan tvekan! :)
Så man kan väl säga att träningen idag gick myyycket bättre än igår och Kex är tillbaka på banan!! :D
Nej, nu är det TV:n som kallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0