LILL STHLM

Hej bloggen!

Gissa var vi var i lördags? Hahaha ni kanske redan vet, vi var i sthlm och ställde ut. Det gick bra tycker jag! Kex kom på en tredje plats av lagotto juniortikarna med en fin kritik! Fast inget HP, kan man tycka att dom kunde bjussat på, men men.

Kex kritik:

Nice type. Feminin. Good neck and topline. Good proportions of body.
Nice coat for age. Good front. Well angvlated. Nice mover
 

Även för Zenta gick det bra som åkte ut i stora ringen som BIS 6:a. Ingen placering men hon var superduktig precis som Kex!!

Zentas kritik:

Mkt tilltalande fem. tikvalp. Välformat huvud mörka ögon och välburna öron.
Mkt bra kropp och benstomme men är tunn i hullet och behöver få mer substans. Bra rygg och kors.
Harmoniska vinklar. Mkt bra päls kvalitet sunda rörelser. Mkt trevlig och charmerande.
Bästa valp

Sen hade jag min premiär i junior handling ringen vilket gick ganska bra. Jag gjorde några få missar och åkte ut tillsammans med de andra som inte är proffs. Men nu har jag något att tänka på tills nästa gång och då kommer jag kunna göra det ännu bättre! :)

Min kritik, (hahah):

Uppställning/Genomgång: Bra rastypiskt uppvisande.
Tänk på att inte skymma hunden för domaren.
Skulle önska att hunden stod mer still.

Rörelser: Bra tempo, korrekt för rasen. Bra kontakt.
 Korrekt vändning skulle kunna hålla kopplet i en hand.

Rasspecifikt uppvisande: korrekt

Helhetsintryck av ekipage: Trevligt ekipage som kämpar på bra.
Bra med mycket belöning till hunden.

Jag gjorde lite små missar och de små missarna jag gjorde, gjorde jag en gång. Men men nu vet man till nästa gång. Och Kex är ju inte så gammal än så jag vill inte kräva av henne att hon ska stå helt blick stilla. Det här tog även vääääldigt lång tid så hon började bli trött där i slutet. Men ajg vill att hon ska tycka att det är roligt därför bytte jag plats då och då medans hon ställde upp sig så att det hände något. Det tog ganska lång tid när vi ställde upp oss inför domaren! Men nu kommer vi igen nästa gång ;)

Jag har tyvärr inga bilder att bjuda på än. Men stå ut dom kommer!!  

Kommentarer
Postat av: Carro

va kul att det gick bra=)<3<3

2010-04-05 @ 11:09:31
Postat av: Lisa och Arwen

vad roligt att ni är igång. Ska du juniorhandla på rocklunda också? Då kommer nämligen vi och det skulle vara roligt att se er "in action" =)

kram

2010-04-05 @ 15:03:52
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/
Postat av: felicia

sv. ja hahahhaha <33

2010-04-07 @ 18:58:33
URL: http://flizaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0