VÄRLDENS BÄSTA KEX! :')

Oj, oj, oj jag har verkligen blivit dålig på det här! Tiden räcker liksom inte till. Förlåt, förlåt men den här veckan har mycket nytt hänt här hemma...

I torsdags åkte mamma och pappa till Värmland för att hämta den nya familjemedlemmen, Zenta. Nu är hon här en pipig liten sak med stora öron och med ben som hon inte riktigt vet hur man använder på bästa sätt. Hon ser ut som en gasell när hon springer, benen far åt alla håll. Det ser inte klokt ut. hon får ett + av mig. Hon är inte hyperaktiv som Kex är inne. Zenta ligger och sover och är allmänt lugn inomhus precis som det ska vara. Fast Kex har blivit bättre på det! Mycket bättre om man ser tillbaka 2 månader. 
Zenta har en minus sida oxå. Allt pipande gör mig tokig emellanåt. Hon piper på natten också, det gjorde i alla fall inte Kex när hon var i den åldern och gör det inte nu heller som tur är. Bra att man vet att allt pipande kommer att gå över snart, det ser jag framemot.
 "Jag hade bollen först!"
Första dagen och dom är redan kompiar mer eller mindre

Idag blev det en morgon promenad ner till ängen då alla i familjen följde med. På vägen dit bestämmde jag mig för att testa Kex lite. Alla andra gick en väg ner till ängen medans jag tog en annan och Kex följde med mig utan tvekan! Det var roligt :)
När vi kom ner på ängen blev det bus, full rulle. Kex och jag busade på i ett hörn och en bit bort satt de andra och fjäskade med Zenta. Kevin är inte så förtjust i Zenta och gör precis som han gjorde med Kex i början, morrar när hon kommer för nära tycker att vi är super dumma och går runt och är allmänt tjurig av sig. Han ville inte vara med och leka, inte ens med Kex. Det går över det med om ett tag.
Mamma och pappa körde lite valp inkallning med den lilla som redan har börjat lystna på sitt namn. Efter det var det Kevins tur, där blev det budföring, dumm dumm rutan, fot och inkallning. Det gick ganska bra, han är lite ringrostig. Han har inte kört på länge. Sen blev det min och Kex tur.
Vi körde fot som hon blivit rätt så bra på nu, vi tränade på att jag satte henne som man gör på inkallning och gick ifrån henne. Utan att kalla in henne gick jag tillbaka. Det där momentet har hon problem med, hon vet vad sitt och stanna är men hon vill alltid lägga sig ner när vi gör just det momentet. Måste vara för att vi har kört platsliggning förut. Sen blev det läggande under gång. Det momentet är nytt så vi är på inlärningsfasen än så länge, men hon hajjar snabbt och lägger sig ner snabbt som blixten med hjälp varje gång. Efter att de momenten gått så bra ville jag inte köra mer utan sluta med flaggan i topp. Så vi gick hem allihopa och åt frukost. Nu sitter jag här mätt och belåten och vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu.
Ja just det måste bara skriva om en jätte rolig sak, jag tycker i alla fall att det var kul.
På vägen hem från ängen så var Kex med Kevin, det visade sig att dom var i full shjå med at gräva tryffel men det viste ju inte jag så jag ropade på Kex och hon kom farande som ett skott som hon brukar. Så kommer mamma, Ida och Kevin efter. Mamma berättade att Kex hade varit mitt uppe på tryffel jakt, grävde och hade nästan fått tag på tryffeln men när hon hörde mig ropa släppte hon det på en gång och kom till mig istället för att gräva klart och hitta tryffeln först!
 
Är vi bästisar eller?<333 Världens bästa Kex!:')

Ha en bra dag så hörs vi när vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Carro

åhh va kul:) fina bilder<3

vi måste va snart!<3



kram till er<3

2009-09-26 @ 13:37:13
Postat av: Jenny

svar till carro: Ja det måste vi absolut:)<333

2009-09-26 @ 14:13:11
URL: http://posiitiv.blogg.se/
Postat av: Carro

längtar till vi kan va=D <3<3<3

2009-09-28 @ 16:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0