BIR-VALP

Idag har vi varit på utställning hela långa dagen. På papperena från klubben stog det att dom tog 20 hundar per timma. Jag kom dit vid 10.45 i lagom tid om allt vore som det skulle. Men domaren i våran ring tog god tid på sig så vi kom inte in i ringen förren vid 13.30 tror jag det var om inte ännu senare.
Tur att man var funktionär så att man hade något att göra. Lotter, bollar och hundgodis såldes och priser delades ut. Undra hur mycket vi fick in?

När det slutligen blev våran tur så blev Kex BIR-valp och fick kritiken:

Välskuret huvud med bra prop. vackert uttryck tillr. läppar väl ansatta öron bra hals tillr. förbröst & bröst djup stark rygglinje normalt vinklad fram & bak rör sig mkt väl från sidan med bra steg längd väl framifrån ngt trång bak utm. päls.

 Här går vi runt i ring, runt i ring, haha

 Domaren känner och klämmer

"ngt trång bak" berodde nog på att hon var bajsnödig kom vi på efter och när vi gått till skogen så sket hon också. Sen så hade jag anmält mig till barn med hund tillsammans med Kex, det var nära att vi vann där, kuligt :)
Sen så var det den stora finalen men där fick vi inte vara med så länge, kanske för att en lagotto inte blir så snygg när det regnar... hmm

Hur som helst så är jag super nöjd med Kex hon har varit så duktig så! :)
Jag älskar dig Kex!

Kommentarer
Postat av: carro

va kul att det gick så bra=D fina bilder=)

ha det bra, kram till dig Kex o Kevin

2009-09-14 @ 16:57:01
Postat av: maddejansson

vaa söt hund!:D

2009-09-15 @ 16:34:21
URL: http://maddejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0