VARNING MYCKET TEXT!

DET TYCKER VERKLIGEN INTE JA!

I torsdags var det en tjej som blev påkörd av en bil efter att de vinkat fram henne att passera övergångsstället men istället för att låta henne gå förbi kör han på henne!

Igår tisdags larmade flickan polisen igen efter att hon blivit jagad av de två männen som kört på henne i torsdags. Hon blev hotad av männen och en av dem uppges haft pistol. Flickan lyckades fly och gömma sig i "min" jordkällare nere vid "min" äng vid "min" skog!! Polisen kom till platsen och hittade tjejen som var kvar i jordkällaren. De hade även med sig två polishundar men dom kunde inte få upp något spår av de två männen. 4 polisbilar kom när jag var på väg till skolan då jag nästan höll på att gå rätt in i en av dom, kan bero på att jag inte såg den köra upp på trotoaren jag skulle ut på från den lilla grusvägen jag gick på. Innan dess hade jag tänkte ta den andra vägen till skolan men ändrade mig när jag såg efter att jag svängt ut från skogen på den andra grusvägen att det stog någon längst bort med en bil och såg upprörd ut, jag blev såklart skit skraj och vågade så klart inte tog dit så jag tvärnita när jag såg det och tänkte igenom det på två röda sen kutade jag åt andra hållet och tog andra vägen till skolan. När jag kom till skolan fick jag höra vad alla poliser kommer ifrån eller varför dom kommer menar jag. Det var den historien som står där uppe.
En i klassen hade även blivit stoppad och frågad om hon hade sett en man i 40-50 års åldern när hon gått genom skogen, samma väg som jag gått tidigare och som pappa gått på morgonen med hundarna. Hon hade inte sett något. Andra av klasskompisarna hade på vägen till skolan sett poliser åka med blåljus och allt till platsen + att vissa även sett dom svänga in på varenda gata och fråga människor om något, troligtvis om de hade sett den ena mannen eller en vit skåpbil. Flickan tog poliserna med sig till polistationen för att prata mer om vad som hänt.
Det är så himla läskigt alltihopa men jag börjar tvivla mer och mer på det här (inte att hon blev påkörd det är sant men det andra), hundarna hittade ingenting, utbildade hundar som ska vara jättebra på det. Inga vittnen har polisen heller. Asså om hon ljuger kommer ju hela skolan dampa loss på henne. Tänk är det verkligen meningen att man ska vara rädd för att gå fram och tillbaka till skolan? Ska man behöva ta en lång omväg för att inte vara extra rädd? Ska man oroa sig för att bli påkörd av en bil som vinkat fram en när man ska över övergångsställen? Ska jag inte våga gå upp i "min egen" skog för att jag är rädd för något som kanske inte ens finns? Ska jag knappt inte våga gå ut med hundarna  för det här? ÄR DET VERKLIGEN SÅ HÄR DET SKA VARA!?

I måndags var det ungdomsgrupp på klubben. Jag och Kex åkte ut dit och hade skoj som vanligt! Elin hade ordnat en tipspromenad som vi skulle gå med lite aktiviteter i oxå. Efter att alla hade gått den och gjort de som skulle göras gick vi ner till agilityplanen. Den avr så klart upptagen så istället för det bestämde vi oss för att köra platsliggning istället. Först 1 minut och sen 2. Det gick super Kex var jätte duktig. Låg så snällt och fint där hon låg och rörde sig inte ur fläcken första gången. Andra gången så reste sig Zigge upp och skulle busa med hunden som låg brevid Kex. Hon låg snällt och fint kvar ända tills Zigge hade fångats in då reste hon på sig och kom springande. Sen så ville inte hon göra det mer men hon låg i fem sekunder medans jag stog nära. Mer vågade jag inte hålla henne. Jag ville ju att hon skulle lyckas så att hon kom ihåg att hon var duktig och låg kvar så länge som jag ville, 5 sekunder. Nästa gång på ungdomsgruppen blir det klickerkurs en hel dag!!!!!!! Ohh så spännande! Dom som håller i kursen ville helst att hundarna skulle vara inklickade. Jag och Kex har ju inte kört så mycket klicker hon är knappt inklickad. Jag har försökt klicka in henne under sommaren men utan resultat hon har liksom inte fattat vad klicker innebär. Men igår när jag prövade så smällde det! Det satt som hugget i sten =D
Nu har vi ett nytt belöningssätt. Efter att inte ha kört det på flera månader fungerade det tillslut. Hon kanske inte riktigt var redo för klickern fören nu? Jag tor nog att det måste vara så. Nu har jag i alla fall ett nytt sätt att belöna på, klick godis. Ett mycket effektivt inlärnings sätt också. Hundarna lär sig och så sitter det där! Kevin har i alla fall svårt att glömma vad jag har lärt honom med klickern. 

Klippningen just det. Ni kanske undrar hur det blev? Benen blev lite för kort klippta på Kex tycker jag, tur att det växer ut! Huvudet tycker jag att jag lyckades med, inte för kort och inte klippt för lite utan lagom som det ska vara. Flican var jätte duktig och klippte Kevin som jag sa att hon skulle klippa! En ros till dig stumpan^^ 
Bilder på båda hundarna kommer.

Nej nu har jag kramp i fingrarna. Ska göra läxor nu sen ut och springa. Vi hörs! =)



Kommentarer
Postat av: flica

Svar: ja det förståss;)

2009-10-01 @ 08:25:43
URL: http://trassellica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0