MOT KLUBBEN & SÅ VIDARE...

Godmorgon på er alla!
Idag är det söndag den 4/10 och det betyder, hoppgruppen startar!! =)
Och fler roliga saker kommer att hända! Jag och Kex ska om 1 timme och 30 minuter befinna oss ute på klubben där vi ska träffa Bosse och vi ska få igen en av de tre gånger vi missat, efter det kommer brorsan hit=) Super dag idag alltså.

Igår var det Pizza slize kväll. Mycket roligt, Flisan var ju här så det är inte så konstigt, hahaha. Vi spelade på harry boy som alltid och fick 6/7 rätt men vi vann bara 60 kr som tre familjer ska dela på. De vuxna hade nog också roligt. "In med 1:an, in med 7:an. 4:an suger skit, 4:an suger skit!" var en ramsa som de vuxna drog igång och vi små barn satt och kollade lite förundrat på dom men fortsatte såsmåning om att ropa "hejja!!"
Hahahaha mycket skratt pizza, chips och godis blev det. Roligt var det hur som helst. Innan maten däckade Zenta, så jag stoppade in henne i buren och där sov hon sen så lugnt. Kex var däremot med hela tiden, vilket jag tyckter var bra då hon får träna passivitets träning, vilket hon har ganska svårt för. Men när Zenta hade somnat och inte ville munhuggas mer så somnade även Kex efter ett tag.
Innan våra fina gäster kom så skulle ju Kex bli fin hon med. Bad time. Hon var så duktig inget tjafs eller något hon bara stog i duschen och vände på sig när jag skulle ta andra sidan! *Stolt* Förra gångerna jag har badat henne har hon alltid hoppat upp på mig och tyckt att det där var väl inget roligt med det här. Jag tror fortfarande inte att hon tycker det är roligt men hon har nog kommit på att hon inte har så mycket annat att välja på.
När hon torkat såg jag till min glädje att den ljusa fina färgen hon har som ser ut som en blandning av guld & brun som har blivit blekt kom tillbaka! Hon måste varit väldigt skitig, det kändes som det på pälsen i alla fall. Klorna klipptes också. Det gick bra som det brukar, hon ligger så snällt i mitt knä och låter mig klippa.
Jag viste väl att alla bråk vi hade i början om hanteringen skulle löna sig en dag, nu är hon ju jätte snäll och man kan göra vad som helst hon bara finner sig i allt!
Igår som när vi hade tandvisning på klubben hon bara satt där sträckte upp huvudet och lät dom kolla hennes tänder. *Trippel stolt är jag*
Hahaha nej nu så ska jag fixa lite saker sen så bär det av till klubben....


Kommentarer
Postat av: Flica

hihi<33jag har hållt på hela dagen ;) men nu ska jag gå och göra något annat. ses på ridningen:)

2009-10-04 @ 13:28:02
URL: http://trassellica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0