BADAD & REDO FÖR START

... nästan.

Igår fick jag order om att bada Kex så det är nu gjort, hoppas hon inte blir allt för skitig tills utställningen. Men vad gör lite lera. Det syns ju ändå inte och pälsen bli kanske lite hårdare?? Hahaha ja som skrivet ska vi i alla fall till stora stockholm så nu kan ni jubla, så lätt blir ni inte av med mig ;)

I helgen fick jag och Kex äntligen göra klart provet i grundkursen i brukslydnad. Vi hade bara platsliggningen kvar och det gick hur fint som helst! De var bara Gissa, Bosses hund, och Kex med men vi hittade ingen annan hund som kunde vara med. Jag stog och pratade med Kex hela tiden genom att stå och slicka mig som en tok runt munnen, fast bara så att hon såg. Det var lite svårt att prata med Bosse då som var ganska prat gald, men det gick vägen! Kex låg kvar i två minuter och lyssnade perfekt på vad jag sa till henne. För er som inte vet så är slicka sig runt munnen en lugnande signal för hundar och den signalen hjälper Kex att lugnt och stilla ligga kvar.
Vi blev godkända i alla delar av provet och fick en kort liten kritik där det stog: " JÄTTEBRA! Lycka till i fortsättningen!" Vi körde alla moment i lydnads ettan fast förenklade. Jag är super nöjd Kex ä så duktig!
Igår provade jag och mamma på att köra lite mars med både Zenta och Kex. Zenta tycker att det är skitkul att springa emellan mamma och mig och kommer säkert bli en utmärkt rapport hund eftersom hon tycker det är ännu roligare när hon springer mellan mamma och pappa som hon älskar mest! Kex tyckte inte att det var lika roligt. Inte kan man väl lämna sin matte... Hon är otroligt mammig och ville inte springa iväg till mamma och då var det ändå mamma och skulle springa till. Tänk sen blir det en helt främmande människa hon ska till, fast det såklart hon gillar ju dom som hon inte har träffat tidigare så det kanske går hem det med. Hur som helst så har jag iaf någonting att jobba med nu. Men tillslut gick mars också fast lite tveksam var hon och när hon skulle tillbaka till mig blev det väldans fart under tassarna. Ska bara passa på att rapportera att Zenta och (hund) Ida mår bra och att båda två är så duktiga så!!!!

Igår körde vi klicker här hemma och jag lärde Kex "God dag" så snabb tänkt hon är. Hjälpte henne tre-fem gånger med hur hon skulle göra sen så kan hon det. Nu har hon lärt sig två kommandon med klicker, snurra ocg god dag. Ska fortsätta lite på god dag idag :) Nej läxorna kallar, suck. Men man får se det Positivt det är ju ganska chill med läxor den här veckan, haha...

Nej kom precis på en hemsk sak! Vi har BIP-test imorgon!!! AAhhh hjälp..... =/ Men jag ska klara det här och när jag igentligen inte orkar mer kör jag på ren vilje styrka. Det här SKA gå vägen hem!......... hoppas jag, svälj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0