Valpkurs del 5

Näst sista valpkursen igår, lite sorligt kommer att sakna att åka dit ut och träna tillsammans med alla dom. Själklart kommer jag att åka ut dit ändå och träna, men då blir det ju bara ja och Kex.
Men tillbaka tillgårdagens kurs.
Jag tycker det gick bra och Madde tyckte det också så jag är nöjd. Linförigheten och sitt stanna kvar kanske inte var det bästa vi gjort men man får se på det som gick bra.
Så här såg gårdagens kurs ut:
Gå fint i koppel till dit vi skulle träna
Sitt stanna kvar medans andra gick framför en med sin valp
Linförighet
Lek samt att kursledarna gick runt och pratade med oss
Inkallning
Sist men inte minst teori

När Madde kom fram till mig och Kex pratade vi en stund om Kex trotsålder och att den har gått ner ett snäpp. Sen så blev det plötsligt tyst. Tillslut sa Madde

-Ja jag vet inte vad jag ska säga till dig, du är ju så duktig
-Tack, sa jag
-Jo men det tycker jag, du vet vad du ska göra

Ja osv...  Tycker det var lite roligt, det är ju alltid kul att få beröm, eller vad säger ni?

Jag tycker i alla fall att det gick ganska bra igår, måste passa på att säga tack för hjälpen till Lovisa och Felicia som hjälpte mig att träna Kex under torsdagsförmiddagen, tack ska ni ha det gjorde ni bra!!

Nästa gång är det sista gången. Som jag skrev förut är det lite tråkigtfast det roliga är att vi ska ha en åter träff sen i augusti, det ska bli spännande och kul!!
Igår fick vi reda på att nästa gång blir det ett prov, iip! Provet kommer vara på det vi fick i läxa att läsa, det vi pratat om och det vi fick i läxa att träna med hundarna. Upp till bevis! Tror att jag och Kex kommer klara oss ganska bra. Eftersom jag skickade in en anmälan igår till grundkurs i lydnad och då måste vi få i alla fall mer än hälften rätt, det är ju bra att ha grunden på papper så man kan bevisa att man faktiskt kan.

Kommentarer
Postat av: Carro

visst e det kul att få beröm=)kram<3<3<3<3<3

2009-06-27 @ 10:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0